پیام سپاهان
کارشناس رسانه ملی:
لازمه احساس خوشبختی در زندگی مشترک کسب آرامش است
دوشنبه 25 شهریور 1398 - 9:36:41 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان – کارشناس رسانه ملی گفت: لازمه احساس خوشبختی در زندگی مشترک تلاش طرفین برای دستیابی به آرامش است.

 حجت الاسلام محمد دهنوی در جمع عزاداران حسینی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اهمیت کار کردن همسران اظهار داشت: برخی از آقایان شبانه روز کار می کنند تا همسرانشان در آسایش باشد اما کار زیاد کافی نیست و آرامش به همراه نمی آورد.
وی افزود: بسیاری از خانواده ها آسایش دارند اما آرامش ندارند؛ عدم آرامش آثار سوئی را به دنبال دارد که می تواند زندگی زن و شوهر را تحت تاثیر قرار دهد.
کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه آرامش داشتن در زندگی موجب احساس خوشبختی نیز می شود، ابراز داشت: برخی افراد از نظر مادی در سطح بالایی قرار دارند اما افسرده هستند؛ این موضوع نشان دهنده عدم وجود آرامش در زندگی است اما در مقابل نیز برخی افراد هستند که اگرچه از لحاظ مادی در وضعیت خوبی قرار ندارند اما احساس خوشبختی می کنند چراکه زندگی آنها آرامش دارد.
وی با بیان اینکه همسران ما با احساس عشق در زندگی به آرامش دست پیدا می کنند، گفت: اساتید غرب پس از تحقیقات گسترده در مورد زندگی، موفق شدند چندین راهکار ارائه دهند در حالی که برای تمامی این راهکارهای ارائه شده در دین اسلام روایت و احادیث وجود دارد؛ این موضوع نشان می دهد که اسلام کامل ترین دین ها است.
دهنوی با اشاره به ضرورت بر بکارگیری راهکارهای ارتباطی در خانواده اظهار داشت: یک راهکار ارتباطی این است که آقایان از زمان فعالیت و کار بیرون از منزل کم کرده و در خانه با همسر خود همنشینی بیشتری داشته باشند چراکه این اقدام بر اساس روایات ائمه معصوم (ع) موجب می شود تا خانه آن فرد محل عبور و مرور فرشتگان شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110765/لازمه-احساس-خوشبختی-در-زندگی-مشترک-کسب-آرامش-است
بستن   چاپ