پیام سپاهان
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان:
نیازمند اصلاح بخش‌های اصلی اقتصادی هستیم
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 22:21:26
پیام سپاهان - معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ما به سرعت می‌توانیم به سطحی از لیست اقتصادی برتر دنیا برسیم و این تنها منوط به اصلاح بخش های اصلی اقتصادی است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حسن قاضی عسگر عصر امروز (سه شنبه) در اولین نمایشگاه رونق تولید ملی و اولین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق نامگذاری مقام معظم رهبری برای امسال، کشور به رونق تولید نیاز دارد و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند بخشی از کمبودها در حوزه تولید و اطلاع رسانی در این حوزه را جبران کند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی منجر به حل ریشه‌ای و سیستماتیک مسائل می‌شود.
وی افزود: در کنار تمام این مباحث همه دستگاه‌های اجرایی استان باید کمک کنند تا بتوانیم تولیدی پر رونق داشته باشیم و موانع پیش روی آن برطرف شود. در کشوری که هزاران مانع بر سر راه تولید است، تولیدکننده نمی‌تواند با فراغ بال تولید کند و بازاریابی و فروش خوبی انجام دهد، به همین دلیل وظیفه تمام دستگاه‌ها این است که بتوانند موانع تولید را مرتفع کنند. 
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: معتقدم برای اینکه رونق تولیدی ایجاد شود باید از مسیری که صنایع دفاع کشور در چهل سال گذشته طی کرده، عبرت بگیریم و از هر نوع تکنولوژی و مسیری استفاده کنیم تا تولید داخلی را قوی کنیم. 
وی ادامه داد: صنایع دفاعی کشور به حدی از بلوغ و رشد رسیده که دشمن روی آن حساب می کند و حالت بازدارنده‌ای پیدا کرده است، اما در برخی حوزه‌ها به پیشرفت مناسب نرسیده‌ایم. 
قاضی عسگر گفت: می‌توانیم از این مسیرها در حوزه‌های دیگر استفاده و در بخش های مختلف، به خصوص اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کسب و کار ایجاد و این مسیر را تقویت کنیم. همچنین با شناسایی حوزه‌هایی که امکان تجاری سازی و کاربردهای آن وجود دارد، آنها را وارد چرخه کسب و کار کنیم.
وی با یک مثال در حوزه اقتصادی، گفت: اگر نرخ ارز تک نرخی و قیمت آن واقعی شود، دیگر تولیدکننده داخلی را در مقابل هجمه تولید کنندگان خارجی رها نکرده‌ایم و این باعث رونق تولید می‌شود. تولید کننده باید برای تولید حمایت شود و حداقل حمایت این است که در مقابل رقبای خارجی رها نشود و با تک نرخی کردن ارز او را در مقابل رقبا رها نمی‌کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، کفت: در مجلس شورای اسلامی ساختار تولیدی بحث شده است که برای هر کدام از موضوعات مالی، پولی و بانکی، بیمه، تجاری سازی و ... راهکارهایی ارائه شده که عمدتا اجرایی و یا نظارتی بوده و کمتر تحلیلی است. 
حمیدرضا فولادگر افزود: قانون حداکثر استفاده از تولید و خدمات کشور برای حمایت از کالای ایرانی به روز شده و گام سوم نیز ابلاغ شده است. 
وی گفت: از این پس هر دستگاه یا شرکت دولتی و یا هر شرکت وابسته به ناوگان عمومی غیردولتی مانند فولاد مبارکه یا ذوب آهن که شبه دولتی هستند و همچنین هر شرکت خصوصی که به نحوی از امکانات دولتی استفاده می‌کنند باید در یک سامانه نیازمندی‌هایشان را اعلام و از سوی دیگر تولید کنندگان توانمندی‌هایشان را ارائه دهند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110850/نیازمند-اصلاح-بخش‌های-اصلی-اقتصادی-هستیم
بستن   چاپ