پیام سپاهان
حجت الاسلام تراشیون:
والدین سطح آگاهی تربیتی خود را افزایش دهند
چهارشنبه 27 شهريور 1398 - 15:12:54
پیام سپاهان - کاشان - استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه والدین سطح آگاهی تربیتی خود را افزایش دهند، گفت: نمونه ای از برخورد هوشمندانه در تربیت دینی پیاده روی اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون پیش از ظهر چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی ضمن اشاره به عدم صحیح تربیت دینی برخی از فرزندان توسط والدین اظهار داشت: برخی از فرزندان از تربیت صحیح دینی بی بهره هستند که دلیل این امر عدم آگاهی والدین نسبت به روش های صحیح تربیت دینی است.
وی با بیان اینکه هرگاه با نسل امروز هوشمندانه برخورد شده نتیجه مطلوبی به همراه داشته است، افزود: نمونه ای از برخورد هوشمندانه در تربیت دینی پیاده روی اربعین است که جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب به عشق سیدالشهداء (ع) سختی پیاده روی را به جان می خرند و رهسپار کربلا می شوند.
اعتکاف نمونه ای از تربیت هوشمندانه والدین است
استاد حوزه و دانشگاه اعتکاف را نمونه دیگری از برخورد هوشمندانه دانست و ابراز داشت: اعتکاف تا آنجا فراگیر شده است که در کشور به ازای هر 100 نفر یک نفر معتکف می شود و این در نوع خود معجزه است در حالی که در گذشته تعداد اندکی به اعتکاف مشرف می شدند.
وی ضمن اشاره به جانفشانی های شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم حضرت زینب (س) گفت: در یک هزار و 400 سال پیش جهالت به اندازه ای بود که به نام اسلام خون سیدالشهداء (ع) را به ناحق به زمین ریختند اما امروز جوانان با وجود آنکه نه امام حسین (ع) و نه صدای «هل من ناصر ینصرنی» آن حضرت را شنیدند برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه شتافتند.
والدین سطح آگاهی تربیتی خود را افزایش دهند
تراشیون با بیان اینکه اگر سطح آگاهی تربیت دینی والدین افزایش پیدا کند، بهترین نسل تربیت می شود، افزود: هدف خلقت بندگی است و بندگی با تربیت دینی محقق می شود که بهترین خاستگاه آن نیز خانواده است اما شیطان به کانون خانواده چشم طمع دارد و بر همین اساس باید والدین وظایف خود را نسبت به اعضای خانواده به درستی انجام دهند.
وی ضمن تاکید بر رفتار صحیح با نسل امروز انقلاب گفت: زمانی که از روش های صحیح تربیتی آگاهی داشته باشیم می توانیم نسلی فاخر تربیت کنیم که نه تنها مایه فخر و عزت خانواده بلکه افتخاری برای جامعه و حتی کشور محسوب شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110880/والدین-سطح-آگاهی-تربیتی-خود-را-افزایش-دهند
بستن   چاپ