پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
تاریخی بودن میدان امام منافاتی با تجمع هیئت های مذهبی ندارد
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 10:48:20
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: میدان امام از قدیم الایام کانون برگزاری مراسم های مذهبی بوده است و تاریخی بودن این میدان منافاتی با تجمع هیئت های مذهبی برای برگزاری عزاداری ندارد.

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه میدان امام خمینی (ره) همواره کانون برگزاری مراسم های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ادوار مختلف تاریخی بوده است، اظهار داشت: رسالت اصلی مساجد در میدان امام خمینی (ره) بهره برداری از اهداف مذهبی است اما از آنجا که این مساجد به ثبت ملی و جهانی رسیده اند بهره برداران، در داربست زنی و نگهداری و حفاظت از مساجد باید اصولی را رعایت کنند.
وی افزود: میدان امام خمینی (ره) در کالبد شهر، متصل به نهادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و کانون مهم اجتماعات بزرگ مردمی بوده است و بر این اساس تاریخی بودن این میدان منافاتی با تجمع هیئت های مذهبی برای برگزاری پرشور عزاداری برای سید و سالار شهیدان ندارد.
برگزاری مراسم در کنار حفاظت از بناهای تاریخی میدان امام نیازمند برنامه ریزی دقیق است
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان بیان داشت: استان اصفهان همواره مراسم عزاداری امام حسین(ع) را باشور و حضور گسترده برگزار می کند اما برگزاری مراسم در کنار حفاظت از بناهای تاریخی این میدان نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دقیق تری دارد.
وی با بیان اینکه ترافیک نامتعارف در میدان امام خمینی(ره) مورداعتراض علاقه مندان به مباحث میراث فرهنگی بوده است، تصریح کرد: با وجود اینکه میدان امام خمینی (ره) پیاده راه سازی شده است اما در راستای رفاه حال جانبازان و معلولان خودروهایی در این مکان تخصیص داده شده است.
تجمع خودروها در میدان امام در طول دهه نخست محرم در سالهای آتی مدیریت شود
الله یاری ابراز داشت: حضور گسترده و پرشور عزاداران و هیئت های حسینی گاهی تجمع خودرو را در این میدان تاریخی افزایش داد که امیدواریم در سالهای آتی با برنامه ریزی دقیق تر مدیریت شود.
وی گفت: باید این نکته را هم در نظر داشت که این دهه و ایام محرم جایگاه ویژه ای در دین و کشور ما دارند و همه ما باید کمترین بهانه جویی باید کمک کنیم تا این مراسم هر ساله پرشورتر از قبل برگزار شود و البته نقدهای سازنده را نیز در سالهای آتی در حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی به کار بگیریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110918/تاریخی-بودن-میدان-امام-منافاتی-با-تجمع-هیئت-های-مذهبی-ندارد
بستن   چاپ