پیام سپاهان
مسئول اتحادیه صنعت دامپروری استان اصفهان:
مقابله با قاچاق دام دستاورد طرح پلاک کوبی دام‌هاست
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 17:37:30
پیام سپاهان - گلپایگان- مسئول اتحادیه صنعت دامپروری استان اصفهان گفت: مقابله با قاچاق دام، اصلاح نژاد، آمار دقیق از تعداد و نوع گونه‌های دامی در کشور از اهداف طرح است

به گزارش خبرگزاری مهر ، حسین بدیعی فرد در جلسه توجیهی در طرح پلاکوبی در شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: به منظورمقابله با قاچاق دام، تحریم‌ها و مشکلات ارزی کشور طرح پلاک کوبی دام‌هابا پیشنهاد نیروی انتظامی و ستاد مبارزه در دستورکار دولت قرار گرفت و در هیأت دولت برای احرایی شدن به تصویب رسید.
وی گفت: آموزش نیروها وتشکیل اکیپ پلاک کوبی و تهیه پلاک و دستگاه‌ پلاک کوب برعهده اتحادیه صنعت دامپروری و دامداری کشور است.
مسئول اتحادیه صنعت دامپروری استان اصفهان، مقابله با قاچاق دام، حمل و نقل دام‌ها، اصلاح نژاد، آمار دقیق از تعداد و نوع گونه‌های دام و کمک به برنامه ریزی کلان کشوری را اهداف طرح عنوان کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح پلاک کوبی در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: دامداران باهمکاری در اجرای طرح به مقابله با قاچاق دام و برنامه ریزی دقیق و منظم در کوتاه مدت و بلند مدت کلان کشوری کمک می‌کنند.
بدیعی فرد هزینه دریافت پلاک کوبی در دام سبک را سه هزار و 500 تومان و دام سنگین را شش هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: نصب پلاک یک کد 15 رقمی که چهار رقم اول کد کشور، دو رقم بعد کد اتحادیه صنعت دامپروری کشور، رقم بعد برای مشخص شدن نژاد و نوع دام وهشت رقم آخر مالک و مکان پرورش دام را مشخص می‌کند.
وی تاکید کرد: متاسفانه طی چهل سال گذشته از تعداد دام استان اطلاعات دقیقی به ثبت نرسیده است که بتوانیم برنامه ریزی بهتری برای دام کشور انجام شود.
مسئول اتحادیه صنعت دامپروری استان اصفهان ابراز داشت: قاچاق دام با هویت بخشیدن به دام‌ها بهترین راهکار و کمک به دستگاه‌ انتظامی درمقابله با پدیده قاچاق دام است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110926/مقابله-با-قاچاق-دام-دستاورد-طرح-پلاک-کوبی-دام‌هاست
بستن   چاپ