پیام سپاهان
نائب رییس کانون وکلای استان اصفهان:
کارشکنی دو نماینده اصفهان برای تغییرات لایحه وکلای دادگستری
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 6:40:26 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - نائب رییس کانون وکلای استان اصفهان گفت: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته توسط کانون وکلای استان اصفهان برای ایجاد تغییرات در لایحه وکلا و حمایت خوب نمایندگان در مجلس دو نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای انجام این امر کار شکنی می‌کنند.
 اسدالله اسلامی فارسانی  در سی و هفتمین مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه کاراموزان راه‌های سختی را برای رسیدن به این جایگاه طی کرده‌اند، اظهار كرد: هنر وکیل دادگستری حفظ شرافت است و نه تنها باید از این شرافت کاسته نشود بلکه باید به آن افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه وکیل دادگستری باید حس آرامش را با کار، عملکرد و رفتار خود به مردم القا کند، تصریح کرد: وکلا باید در دفاع از مال و ناموس مردم گام بردارند و از این رو در تامین آرامش مردم نقش دارند.
نائب رییس کانون وکلای دادکستری استان اصفهان با بیان اینکه در این روزگار که هجمه‌های متعددی به حرفه وکلا می‌شود یکی از راهکارهای اساسی توجه به قسمی است که یاد شده است، افزود: باید آسیب شناسی شود که چه چیزی باعث عدم توجه به قسم یاد شده می‌شود.
اسلامی فارسانی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه وکالت در وضعیت مناسبی قرار ندارند، اضافه کرد: از هر در و باغ و بستانی به این افراد هجمه وارد می‌شود و سال‌های متوالی است که کانون وکلا به دنبال تغییر لایحه وکالت است و هر روز درگیر مسایل زیادی هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های زیادی برای این امر انجام شده است، افزود: عمده وقت خود را صرف رصد کردن این موضوع گذاشته‌ایم و قرار بر این بود که کمیسیون قضایی مجلس به این نتیجه رسید که نیاز به تغییر اساسی نیست و تنها نیاز به تغییرات جزیی دارد.
اسلامی فارسانی افزود: برخی نمایندگان که پیگیر این لایحه بودند به دنبال تسریع در تنظیم این لایحه بودند و در نهایت به دلیل تاخیر در اصلاحات این لایحه مورد غفلت مجلس قرار گرفت و در نهایت کانون وکلای استان اصفهان این موضوع را بسیار بررسی کرد و اتحادیه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته توجه جدی به این طرح پیشنهادی نداشت.
وی با بیان اینکه مقدمات این لایحه فراهم شد و کانون وکلای استان اصفهان برای اتحادیه کشوری دو متن را آماده کرد، افزود: این دو متن نیز مورد توجه اتحادیه کشوری وکلا قرار نگرفت و امروز طرح پیشنهادی در کارگروه ویژه‌ای در ذیل کمیسیون قضایی مجلس با پیگیری کانون وکلای مجلس تشکیل شده است تا دغدغه وکلا برطرف شود.
نائب رئیس کانون وکلای استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در استان اصفهان دو نماینده نه تنها همکاری ندارند بلکه سنگ اندازی هم می‌کنند، گفت: این دو نماینده هیچ توجیه علمی ندارند و فقط به خاطر مسایل شخصی خودشان مخالفتی دارند و حقوق مردم را به خطر می‌اندازد.
وی با اشاره به اینکه کانون وکلا دنبال استقلال و حفظ‌ شان و جایگاه وکلا است، افزود: باید جای دفاع برای وکلا باقی بماند و شان وکلا رعایت شود و نباید وکیلی به دلیل پیگیری پروند‌ه‌ای تهدید شود و پروانه‌ وکالتش پس از وکالت پرونده باطل شود.

ا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/11855/کارشکنی-دو-نماینده-اصفهان-برای-تغییرات-لایحه-وکلای-دادگستری
بستن   چاپ