پیام سپاهان
توسط بنیاد نخبگان اصفهان:
مسابقه علمی ریاضی و شیمی برای دانش آموزان متوسطه در اصفهان برگزار می شود
شنبه 13 آبان 1396 - 1:29:03 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - اصفهان- ایرنا- مسابقه علمی "دکتر اعظم" در رشته ریاضی و "دکتر انصافی " در رشته شیمی ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه توسط بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار می شود.
مسئول روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این مسابقه برای نخستین بار در استان و با هدف تکریم 2 چهره ماندگار علمی اصفهان و ایجاد انگیزه و شور علمی در مدارس برگزار می شود.
مرتضی ورشاوی افزود: در این مسابقه علمی 2 سئوال در رشته های ریاضی و شیمی توسط 2 استاد برجسته و از چهره های ماندگار علمی اصفهان طرح شده و دانش آموزان باید به این سئوال ها پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه سئوال علم شیمی، کاربردی و درباره مسائل زیست محیطی است، گفت: سئوال علم ریاضی نیز درباره مبانی ریاضی و جبر است.
ورشاوی اضافه کرد: دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این مسابقه می توانند به پایگاه اینترنتی بنیاد نخبگان اصفهان به نشانی http://isfahan.bmn.ir مراجعه کرده و پاسخ های خود را تا پایان آبان سالجاری به این سامانه ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: دکتر سعید اعظم عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و دکتر علی اصغر انصافی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان از برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان هستند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسبی درباره این مسابقه در سطح مدارس و مراکز علمی و تحقیقاتی استان اصفهان انجام شده است، گفت: تا کنون استقبال خوبی از سوی دانش آموزان صورت گرفته است.
حدود 20 هزار نخبه زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان کشور هستند که حدود 2 هزار نخبه از آنها از استان اصفهان هستند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12150/مسابقه-علمی-ریاضی-و-شیمی-برای-دانش-آموزان-متوسطه-در-اصفهان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ