پیام سپاهان
/پایان نامه/
تغییر سرنوشت فرد با پذیرش تفکر انتقادی
يکشنبه 14 آبان 1396 - 10:29:55 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت شناخته می شود که می تواند به فرد کمک کند سرنوشت خود را تغییر دهد. بسیاری از محققان بر این باور هستند که القای صحیح تفکر انتقادی درون ذهن افراد در نهایت به طور جدی روند زندگی آنها را عوض می کند.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، نوید امینی منش دانشجو کارشناسی ارشد رشته آمورش زبان انگلیسی در پایان نامه خود به بررسی "رابطه بین تفکر انتقادی و درک شنیداری دانشجویان فرامتوسط ایرانی: تمرکز بر جنسیت " پرداخت.
مطابق این تحقیق در عصر رشد سریع فناوری، چندان هوشمندانه نیست که بشر با عدم آمادگی برای چالش هایی که به سوی آنها می رود رشد کند. در اصل، سیستم های آموزشی در سراسر جهان از مدت ها پیش این نیاز را درک و بسیار خوب مشاهده کردند که فقدان تفکر و مطرح کردن پرسش به طور انتقادی توسط دانش آموزان در کلاس پارامتری ناخوشایند است.
برای رسیدن بشر به آینده ای مناسب تکلیفی مهم به عهده سیستم های آموزشی است. همین نیاز هرگونه تصمیمی در انجام مطالعات ریشه ای با هدف اصلاح و بهبود محیط های آموزشی سنتی که در آنها تفکر و رفتار انتقادی غیراجباری یا نامطلوب است را تایید می کند.
علاوه بر این تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت شناخته می شود که می تواند به فرد کمک کند سرنوشت خود را تغییر دهد. بسیاری از محققان بر این باور هستند که القای صحیح تفکر انتقادی درون ذهن افراد در نهایت به طور جدی روند زندگی آنها را عوض می کند. همین امر می تواند نشان دهنده این باشد که تفکر انتقادی موردی غیرضروری است، با این حال به عنوان مهارتی اولیه برای بقا برجسته می شود.
مطالعات متعددی در حوزه آموزش زبان، ارتباط میان مهارت دانش آموز در انتقادی فکر کردن و مهارت او در برقراری ارتباط را نشان داده است. از این رو، بهبود تفکر انتقادی و هم چنین بررسی رابطه آن با پیشرفت مهارت های زبانی از اهمیت زیادی برخوردار است.
 یک پژوهش مناسب در مورد ارتباط میان گوش دادن و نتیجه بهبود مهارت دانش آموزان در انتقادی فکر کردن زمینه خوبی برای تحقیق به نظر می رسد. در واقع، ده ها پارامتر گوناگون در این خصوص وجود دارند، از جمله نگرشی که معلم هر روز نسبت به اتفاقات زندگی شخصی کودک دارد.
هم چنین در میان چنین پارامترهایی تعادل دانش آموزان با مسائل درون کلاس همراه با نحوه مشارکت، پرسش شفاهی و اظهارنظر قرار دارند. به غیر از تاثیر مهارت های زبان روی توسعه توانایی تفکر انتقادی، این پژوهش هم چنین در نظر دارد تا تاثیر جنسیت شاگردان EFL بر مقدار چنین توسعه ای را بررسی کند.
یافته های این تحقیق نشان داد در جامعه ای ایده آل با حقوق برابر برای همه جنسیت ها، پیشرفت موفق و کارآمد توسعه مهارت تفکر انتقادی آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهد، اما از آنجایی که در هیچ جای جهان نمی توان چنین جامعه ای یافت، ادامه دادن به پژوهشی که چنین مسئله ای را بررسی می کند عاقلانه خواهد بود.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی حسین وحید دستجردی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12204/تغییر-سرنوشت-فرد-با-پذیرش-تفکر-انتقادی
بستن   چاپ