پیام سپاهان
سرپرست جمعیت هلال احمر اصفهان خبر داد:
اجرای طرح دادرس در 83 مدرسه شهرستان اصفهان
دوشنبه 15 آبان 1396 - 12:31:16 PM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: سال گذشته پنجمین دوره طرح دادرس در 83 مدرسه شهرستان اصفهان اجرا شد و دو هزار و 562 دانش آموز خودامدادی را یاد گرفتند.

شهریار انصاری  اظهار داشت: وجه مشترک فعالیت‌های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است.
وی بیان داشت: طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امدادونجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه ببرد و فرهنگ «خودامدادی» و «دگرامدادی» را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه دانش‌آموز شرکت کننده در طرح دادرس علاوه بر مهارت‌های امدادی با اصول اساسی، اهداف و ارزش‌های جمعیت هلال‌احمر که محور آن تسکین آلام بشری و کمک به انسان هاست آشنا می‌شوند، افزود: این اصول منطبق با دین و مبانی اعتقادی ما است و می‌تواند موجب ارتقا روحیه بشردوستی در نوجوانان و جوانان ما شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته پنجمین دوره طرح دادرس در 83 مدرسه شهرستان اصفهان اجرا شد و حدود دو هزار و 562 دانش آموز، آموزش های شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی اولیه مصدوم، احیای قلبی و ریوی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، آتل و بانداژ و نحوه پانسمان را فراگرفتند.
انصاری اعلام کرد: با اجرای طرح ملی دادرس دانش امدادی در دانش آموزان تقویت شده و با افزایش سطح توانمندی ها و مهارتهای امدادی آنها، می توانیم در راستای ایجاد جامعه ای تاب آور تلاش کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12278/اجرای-طرح-دادرس-در-83-مدرسه-شهرستان-اصفهان
بستن   چاپ