پیام سپاهان
دبیر انجمن علمی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد:
لزوم توسعه کارآفرینی در تمام دانشکده‌ها
دوشنبه 15 آبان 1396 - 2:32:46 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - دبیر انجمن علمی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه برقراری ارتباط انجمن‌ها با سازمان‌های خارج از دانشگاه نیازمند برخورداری از هویت و اعتبار است،گفت: و علاوه بر آموزش کارآفرینی در تمامی رشته‌های دانشگاهی باید مراکز نوآوری و کارآفرینی نیز در هر یک از دانشکده‌های دانشگاه فعال شود.
امید عزیزان در گفت‌و گو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: انجمن علمی صنایع به عنوان یک نهاد دانشجویی رسمی با برگزاری همایش‌ها، جلسات تخصصی، کلاس‌های آموزشی و ... در زمینه کارآفرینی شرایطی را فراهم کرده است تا دانشجویان در آستانه ورود به بازار کار در سطح مطلوبی از اطلاعات قرار گیرند.
وی ادامه داد: تا کنون دو همایش با محوریت کارآفرینی و با حضور کارآفرینان نمونه کشوری و استادان کارآفرینی برگزار کرده‌ایم که دانشحویان را با شرایط ورود به بازار کار، چگونگی تشکیل تیم‌های کارآفرینی، ایده سازی و ایده پروری، اصول تجارت و ... آشنا کرده است.
دبیر انجمن علمی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با ارتباط انجمن با شرکت‌های خارج از دانشگاه گفت: در سال جاری با برخی از شرکت‌های مرتبط به حوزه صنایع درباره استخدام دانشجویان تعامل داشته‌ایم و همین امر باعث شده تا شرکت‌ها به این انجمن فراخوان دعوت به کار داده و ما با توجه به موقعیت کاری سازمان‌ها، افراد متخصص انجمن را به آنها معرفی کرده‌ایم.
وی در خصوص لزوم توسعه کارآفرینی در تمام سطح دانشگاه افزود: کارآفرینی در دانشگاه تعامل تمامی رشته‌ها و آموزش‌های دانشگاهی را می‌طلبد و علاوه بر آموزش کارآفرینی در تمامی رشته‌های دانشگاهی باید مراکز نوآوری و کارآفرینی نیز در هر یک از دانشکده‌های دانشگاه فعال شود.
عزیزان درباره ویژگی‌های دانشگاه کارآفرین گفت: دانشگاه کارآفرین، باید دانش تولید شده خود را از طریق تجاری سازی برای استفاده و کاربرد به بخش‌های اقتصادی و صنعتی جامعه تزریق کند. هم‌چنین باید از ویژگی‌های دیگری هم‌چون استقبال از ایده‌های جدید و خلاق، حمایت آموزشی مالی بازاریابی از کارآفرینان و خلق مشاغل جدید نیز برخوردار باشد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به تغییر نسل دوم به نسل سوم دانشگاهها که علم و کارآفرینی درآن باهم درارتباط هستند و حرکت دانشگاه‌های ایران به این سمت بتوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات دانشجویان را که اشتغال است توسط این مراکز برطرف کرد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12289/لزوم-توسعه-کارآفرینی-در-تمام-دانشکده‌ها
بستن   چاپ