پیام سپاهان
دبیر انجمن علمی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان:
ظرفیت‌های دانشجویان به خلق دستاوردهای آینده ساز هدایت شود
سه شنبه 16 آبان 1396 - 9:31:20 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - دبیر انجمن علمی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مسئولان دوران شعار برای دانشجویان را به فراموشی نسپارند و با ایجاد یک بستر مناسب و انعطاف پذیر ظرفیت‌های دانشجویان را برای خلق دستاوردهای آینده ساز هدایت کنند.
سعید افتادگان در گفت‌و گو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه اصفهان اظهارکرد: دانشگاه یک چهارم هزینه برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی را برعهده می‌گیرد. این کمبود بودجه، انجمن‌ها را مجبور به تامین حامی مالی می‌کند.
وی ادامه داد: با وجود این‌که انجمن علمی منابع طبیعی تلاش زیادی برای جذب حامی مالی و تخفیف از شرکت‌ها برای اجرای مراسم‌‌های مختلف کرده است اما بیشترین هزینه برگزاری کلاس‌ها توسط دانشجویان پرداخت می‌شود و ممکن است این کلاس‌ها از طرف دانشجویان با استقبال خوبی رو به رو نشود.
دبیر انجمن علمی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان به اشاره به کمبود تجهیزات در برخی از انجمن‌های علمی گفت: نبود تجهیزات مورد استفاده برای انجمن علمی یکی دیگر از مشکلات است که به کمبود بودجه و حمایت نکردن دانشگاه‌ها از انجمن‌ها باز می‌گردد.
افتادگان درباره نقش انجمن‌های علمی در تقویت اتحادیه انجمن علمی اظهارکرد: انجمن‌های علمی با ایده‌ها و نظرهایی که برای برنامه ریزی و اجرای بهتر برنامه‌ها ارایه ‌می‌دهند می‌توانند تاثیرگذار باشند اما اتحادیه‌ انجمن‌های علمی از سوی وزارت علوم حمایت نمی‌شود و این ایده‌ها و نظرها تنها در جلسه مطرح شده و کاربرد دیگری ندارد.
وی تصریح کرد: مشکلات بیان شده سد بزرگی در برابر انجام فعالیت‌های علمی هستند و همراهی و حمایت مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.
وی تأکید کرد: در صورت نگاه درست به انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌ها می‌توان این مجموعه را به عنوان حلقه‌ای مستحکم برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت به حساب آورد.
دبیر انجمن منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: انتظاری که از مسئولان مربوطه داریم این است که دوران شعار برای دانشجویان را به فراموشی نسپارند و با ایجاد یک بستر مناسب و انعطاف پذیر ظرفیت‌های دانشجویان را برای خلق دستاوردهای آینده ساز هدایت کنند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12314/ظرفیت‌های-دانشجویان-به-خلق-دستاوردهای-آینده-ساز-هدایت-شود
بستن   چاپ