پیام سپاهان
/پایان نامه/
بهینه سازی واحدهای عملیاتی کارخانه های تولید آمونیاک
پنجشنبه 18 آبان 1396 - 1:45:17 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - نتایج یک تحقیق نشان می دهد اگر احیا مجدد بخار دفع کننده به شکل میعان مطلوب باشد، سناریو استفاده از برج دفع با کندانسور بسیار مناسب بوده و اتلاف بخار به کمترین مقدار خود رسیده و افزایش تولید 32.823 درصدی کاندنسیت نیز صورت می گیرد.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، حمید حیدری دانشجو کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند در پایان نامه خود به بررسی "شبیه سازی و بهینه سازی واحدهای عملیاتی کارخانه تولید آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس" پرداخت.
مطابق این پژوهش یکی از واحدهای عملیاتی کارخانه تولید آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس، احیا کاندنسیت یا دفع آب ترش است که در این تحقیق شبیه سازی و بهینه سازی آن صورت گرفته است. پس از انجام روش سعی-خطا در تعیین معادله ترمودینامیکی مناسب برای شبیه سازی، مشخص شد که معادله حالت مکعبی تیو-سیم-تیسون تطابق بالایی با مقادیر واقعی از خود نشان می دهد.
هم چنین در ادامه تحقیق علاوه بر بهینه سازی مصرف بخار در روند فعلی، طراحی برج دفع با ریبویلر و طراحی برج دفع با کندانسور انجام شد.
نتایج حاصل از سه گزینه مذکور نشان دادکه اگر بخواهیم علاوه بر بهینه سازی، بخار دفع کننده را در چرخه فرآیند آمونیاک داشته باشیم پس بهتر است گزینه بهینه سازی روند فعلی را در دستور کار قرار دهیم که در این صورت می توان با شدت 52.73 درصد کمتر از بخار فشار بالا عملیات دفع را انجام داد.
 هم چنین چنانچه احیا مجدد بخار دفع کننده به شکل میعان مطلوب باشد، سناریو استفاده از برج دفع با کندانسور بسیار مناسب بوده و اتلاف بخار به کمترین مقدار خود رسیده و افزایش تولید 32.823 درصدی کاندنسیت نیز صورت می گیرد.
علاوه بر این در صورتی که عدم استفاده از تزریق مستقیم بخار دفع کننده برای دفع کاندنسیت مورد نظر باشد، سناریو برج دفع با ریبویلر به طور 100 درصدی مصرف بخار فشار بالا را بازیابی می کند.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی محمد حسن وکیلی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12472/بهینه-سازی-واحدهای-عملیاتی-کارخانه-های-تولید-آمونیاک
بستن   چاپ