پیام سپاهان
جمع آوری دهها کیلوگرم زباله از منطقه کویر مرنجاب توسط جمعی از فعالان محیط زیست
پنجشنبه 18 آبان 1396 - 9:58:38 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - کاشان- ایرنا- دهها کیلوگرم زباله های به جا مانده از گردشگران در منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل روز پنجشنبه از سوی جمعی از فعالان محیط زیست و گردشگری جمع آوری شد.
به گزارش ایرنا، کلوپ سافاری استان اصفهان با مشارکت انجمن های فعال گردشگری و دوستداران محیط زیست امروز به مدت 6 ساعت در اقدامی نمادین با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم و گردشگران بخش هایی از منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب را از زباله ها پاکسازی کردند.
رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت در پاکسازی محیط زیست از برنامه هایی است که بیشتر پیگیری خواهد شد زیرا با استقبال بسیار خوب مردم و فعالان روبرو می شود و از سویی فرهنگ نریختن زباله در محیط پیرامونی در حال نهادینه شدن است.
حسین انصاری فر گفت: هر چند تلاش فعالان و حافظان محیط زیست طی این سال ها زباله ها را از چهره طبیعت پاک کرده اما پاسداری از زیبایی و پاکیزگی طبیعت بدون مشارکت مردم و گردشگران ممکن نخواهد شد.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب که در 50 کیلومتری آران و بیدگل واقع است، به دلیل برخورداری از اقلیمی چهار فصل و اعتدال نسبی هوا و میزبانی از جاذبه های گردشگری، گونه های جانوری و گیاهی یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود و سالانه 100 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی را میزبانی می کند.
شهرستان آران و بیدگل با نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12483/جمع-آوری-دهها-کیلوگرم-زباله-از-منطقه-کویر-مرنجاب-توسط-جمعی-از-فعالان-محیط-زیست
بستن   چاپ