پیام سپاهان
زمان دقیق بازگشایی دوباره زاینده‌رود در کمیته 5 نفره مشخص می‌شود
شنبه 26 بهمن 1398 - 11:31:18
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره 303 میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: زمان بازگشایی دوباره زاینده رود و نحوه توزیع آب، در کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، استانداری و صنف کشاورزان مشخص می شود که هنوز این جلسه برگزار نشده است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: امروز شنبه 26 بهمن ماه ذخیره سد زاینده‌رود 303 میلیون مترمکعب و ورودی سد 17 و خروجی آن 18مترمکعب بر ثانیه است.
وی با بیان اینکه امسال بارش ها در حوضه زاینده رود مطلوب نیست، افزود: میزان بارش‌های کوهرنگ از ابتدای سال جاری تاکنون 511 میلیمتر است، در حالی که بارش ها طی سال گذشته 1166 میلیمتر و در متوسط بلندمدت 809 میلیمتر بود.
به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، میزان بارش ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته 56 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 37 درصد کاهش یافته است.
وی درباره برخی اخبار مبنی بر بازگشایی دوباره زاینده رود در 26 بهمن ماه، توضیح داد: به طور کلی برای زمان بازگشایی زاینده رود و نحوه توزیع آب، کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، استانداری و صنف کشاورزان تشکیل می شود و در آن جلسه در این باره تصمیم گیری می شود.
ساسانی افزود: در حال حاضر هنوز این جلسه تشکیل نشده، اما با تشکیل آن و بیان نقطه نظرات مختلف تصمیم نهایی در خصوص زمان بازگشایی زاینده رود برای ادامه کشت پاییزه کشاورزان اتخاذ خواهد شد.
وی تاکید کرد: برخی اخبار در خصوص زمان دقیق بازگشایی زاینده رود در سایت های رسمی نبوده و تنها گمانه زنی همان رسانه ها بوده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه متاسفانه با توجه به میزان بارش ها، ذخیره سد زاینده رود مناسب نیست، اظهار کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص نحوه توزیع آب با درنظر گرفتن نیاز مصارف شرب است و این مهم مدنظر قرار خواهد گرفت و در جلسه ای که برای تحویل نوبت دوم آب برای کشت پاییزه کشاورزان برگزار می شود تمام جوانب در نظر گرفته می شود.
وی تاکید کرد: زمان دقیق بازگشایی سد زاینده رود بعد از تشکیل این جلسه مشخص خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/127595/زمان-دقیق-بازگشایی-دوباره-زاینده‌رود-در-کمیته-5-نفره-مشخص-می‌شود
بستن   چاپ