پیام سپاهان
وزیر امور خارجه هلند:
ایران و هلند شرایط مساعدی برای گسترش تبادلات اقتصادی دارند
جمعه 2 اسفند 1398 - 15:31:04
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان وزیر امور خارجه هلند گفت: ایران و هلند شرایط مساعدی برای گسترش تبادلات اقتصادی دارند و روابط سیاسی باید میان دو کشور توسعه یابد.

استف بلاک امروز (جمعه-2اسفند) در دیدار با عباس رضایی- استاندار اصفهان، اظهار کرد: همواره مهمان نوازی اصفهانی ها زبانزد است و دلیل حضور بنده در ایران و اصفهان گسترش روابط دیپلماتیک است. این دیدارها در شرایط کنونی جهان می تواند موجب تحکیم روابط میان دو ملت شود.
وی ابراز امیدواری کرد: روابط ایران با جهان مانند گذشته دوباره برقرار شود. هر دو کشور ایران و هلند شرایط مساعدی برای گسترش تبادلات اقتصادی و سیاسی دارند و خوشحالم که در این شرایط هنوز ارتباطات مردمی میان دو ملت برقرار است.
به گزارش ایسنا، بلاک ادامه داد: هلندی ها عاشق بازدید از ایران و اصفهان هستند، اما تنش هایی که در ماه ژانویه به وجود آمد محدودیت هایی را در سفر به ایران ایجاد کرد که البته این مشکل برطرف خواهد شد.
وزیر امور خارجه هلند گفت: در این سفر با حسن روحانی و محمد جواد ظریف دیدار خواهم کرد و در مورد کاهش تنش ها در منطقه گفتگو خواهیم کرد.
وی افزود: با تجار هلندی ساکن ایران صحبت خواهم کرد و از نظرات آنان بهره خواهم برد. قطعا تجار هلندی در ارتباط تجاری با ایران آزاد هستند و فقط در موارد نظامی نمی توانند با ایران همکاری کنند.
بلاک خاطرنشان کرد:در مبادلات کشاورزی با ایران آزادی کامل داریم و فقط سیستم پرداخت نقدی را باید مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم، پرداخت چگونه انجام می شود.
وزیر امور خارجه هلند ابرازامیدواری کرد تا ایران به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند. ایران با سابقه تاریخی درخشان است و این موضوع را به خوبی می دانیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/128930/ایران-و-هلند-شرایط-مساعدی-برای-گسترش-تبادلات-اقتصادی-دارند
بستن   چاپ