پیام سپاهان
جایزه ترویج علم به یکی از پایه گذاران خانه ریاضیات اصفهان تعلق گرفت
شنبه 27 آبان 1396 - 12:49:37 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - اصفهان- ایرنا- دکتر علی رجالی از پایه گذاران خانه ریاضیات اصفهان، برنده جایزه ترویج علم ایران در سال 96 شد.
به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان، علی رجالی به دلیل فعالیت و تلاش در حوزه های دانشگاهی و عمومی برای بسط دانش ریاضی، تعهد به ترویج ریاضیات در مدارس، مشارکت در بنیان‌ گذاری خانه ریاضیات و مشارکت در راه‌اندازی انجمن‌های علمی - آموزشی معلمان در اصفهان موفق به کسب این جایزه شد.
مراسم اعطای هجدهمین دوره جایزه ترویج علم ایران، 25 آبان سالجاری در تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا برندگان جوایز ترویج علم سال 1396 دکتر اسماعیل کهرم پرنده شناس برجسته و فعال محیط زیست، دکتر مقصود فراستخواه استاد جامعه شناسی، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، موزۀ علوم و فناوری، تهمینه رزمجویی آموزگار مدارس عشایری، دکتر علی رجالی از پایه گذاران خانه ریاضیات و انجمن‌های علمی-آموزشی معلمان در اصفهان و مریم فیروزی از تهیه کنندگان صدا و سیما بودند.
رجالی برنده جایزه ترویج علم در این مراسم تاکید کرد: علم را باید به میان خانواده ها ببریم اما تا بستر و زیربناهای لازم توسط وزارتخانه ها و سیاستگذاران فراهم نشود، هرچه در زمینه ترویج علم تلاش کنیم به جایی نخواهیم رسید.
علی رجالی دانش آموخته دکترای آمار از دانشگاه استنفورد (آمریکا) و عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان است. مشارکت در بنیانگذاری مسابقات ریاضی ایران، تأسیس خانه ریاضیات اصفهان و راه اندازی انجمن های علمی معلمان، بخشی از تلاش های 40 ساله این استاد ریاضی محسوب می شود.
نخستین خانه ریاضیات کشور در سال 1377 در اصفهان تشکیل شد و به دنبال آن، 35 خانه ریاضیات در سراسر کشور ایجاد شدند.
با توجه به شناختی که جامعه بین المللی آموزش ریاضی از خانه های ریاضیات بدست آورد، 2 خانه ریاضیات در فرانسه و بلژیک با الگوگیری از خانه ریاضیات اصفهان تشکیل شد و در آخرین کنگره بین المللی آموزش ریاضی شبکه بین المللی خانه های ریاضیات شکل گرفت.
مراسم جایزه ترویج علم ایران به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه مصادف با دهم نوامبر(19 آبان) برگزار می شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/12955/جایزه-ترویج-علم-به-یکی-از-پایه-گذاران-خانه-ریاضیات-اصفهان-تعلق-گرفت
بستن   چاپ