پیام سپاهان
بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و یک شرکت سنگاپوری؛
قرارداد مرحله دوم طرح توسعه شهرک بین المللی فاوا منعقد شد
دوشنبه 29 آبان 1396 - 1:27:18 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - اصفهان- ایرنا- قرارداد مرحله دوم طرح توسعه شهرک بین‌المللی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج، میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سنگاپوری گالاکسی (Galaxy) امضا شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: شهرک بین‌المللی فاوا با هدف استقرار شرکت‌های بین‌المللی فعال در فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری با شرکت‌های ملی و محلی و توسعۀ بازار این شرکت‌ها در فرودگاه پیام کرج ایجاد خواهد شد.
این طرح از ظرفیت ایجاد 150 هزار شغل در یک بازۀ زمانی 15 ساله برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و افراد صاحب ایده در این حوزه برخوردار است.
تدوین طرح کلان اقتصادی و تجاری طرح و انگیزه‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری، تدوین انگیزه‌های مالی طرح برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و چند ملیتی برای استقرار در شهرک، طراحی کلان فیزیکی و کالبدی و نیازهای زیرساختی شهرک و بازاریابی طرح در بازارهای بین‌المللی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از جمله اهداف مرحله دوم این طرح است.
کریدور بین المللی فاوا یا شهر بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از طرح های بزرگ و ملی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام کرج در حال شکل گیری است.
مرحله اول مطالعات این طرح با همکاری یک مشاور بین المللی صورت گرفته است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
بیش از 480 شرکت و موسسه فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند و این شهرک در سال‌های اخیر، بین‌المللی‌‌شدن را در قالب توسعه همکاری با شرکت‌های مطرح در سطح دنیا به عنوان یک برنامه محوری دنبال می‌کند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13038/قرارداد-مرحله-دوم-طرح-توسعه-شهرک-بین-المللی-فاوا-منعقد-شد
بستن   چاپ