پیام سپاهان
باند شکارچیان غیر مجاز در اردستان منهدم شد
سه شنبه 30 آبان 1396 - 1:42:22 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - کاشان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان از دستگیری باند حرفه ای شکارچیان غیر مجاز توسط ماموران حفاظت محیط زیست در مناطق شکار ممنوع این شهرستان خبر داد.
'حسین شواخی' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران حفاظت محیط زیست اردستان در جریان گشت زنی در منطقه کویری خارو به گروهی شکارچی متخلف برخورد کرده و 10 نفر ‌را در ارتفاعات بلالک این منطقه دستگیر کردند.
وی افزود: لاشه یک راس کل وحشی، 2 قبضه اسلحه گلوله زنی و دو لول، دستگاه بی سیم، هفت دستگاه دوربین چشمی، 2 دستگاه فاصله سنج و تعداد زیادی فشنگ از شکارچیان متخلف کشف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان بیان کرد: منطقه شکار ممنوع خارو با 102 هزار هکتار وسعت در این شهرستان به دلیل همجواری با پارک ملی کویر سمنان از بهترین زیستگاه های حیات وحش محسوب می شود و گونه های کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گرگ، کفتار و کاراکال در آن مشاهده شده است.
همچنین منطقه حفاظت شده کهیاز نیز با نزدیک به 100 هزار هکتار وسعت دارای گونه های کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ و کفتار، روباه و گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و پرندگان در محدوده اردستان واقع می باشد.
تا کنون نزدیک به 450 گونه جانوری در این شهرستان شناسایی شده است.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13133/باند-شکارچیان-غیر-مجاز-در-اردستان-منهدم-شد
بستن   چاپ