پیام سپاهان
سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان:
استشمام مداوم مواد ضدعفونی‌کننده آسیبهای ریوی را در پی دارد
شنبه 16 فروردين 1399 - 14:31:06
پیام سپاهان - اصفهان-سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با توجه به استفاده زیاد مردم از مواد ضدعفونی کننده در شرایط کنونی کشور گفت: مردم دقت کنند که استشمام مداوم این مواد آسیبهای ریوی را در پی دارد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مردم به اندازه مصرف از مواد ضدعفونی کننده و الکل خریداری و از نگهداری مقدار زیاد آن در مکان‌های بسته خودداری کنند، اظهار داشت: لازم است شهروندان از روشن کردن آتش در نزدیک مواد الکلی و ضدعفونی بخصوص پس از ضدعفونی‌کردن محیط‌ها خودداری کنند زیرا این مواد سریع‌الاشتعال و قابل انفجارند.
وی افزود: والدین توجه کنند که مواد ضدعفونی‌کننده و الکلی را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان داشت: صاحبان خودروهای شخصی و عمومی پس از مصرف این نوع مواد در داخل ماشین، پنجره‌ها را باز و پس از چند دقیقه اقدام به روشن کردن خودرو کنند.
وی ابراز داشت: استشمام مدام مواد ضدعفونی‌کننده برای ریه‌ها مضر است و باید از بو کردن موادشیمیایی پرهیز شود و در صورت لزوم به استفاده به ویژه در شرایط کنونی کشور از ماسک مناسب استفاده شود.
کاوه آهنگران با بیان اینکه الکل را نباید به صورت مستقیم به پوست زد و قبل از استفاده حتماً با مقدار معینی آب مقطر یا آب اکسیدان ترکیب کرد، گفت: باید دقت کنیم که از پاشیدن مواد در نزدیکی شعله، اجاق گاز، سماور، بخاری و غیره خودداری شود.
مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند
وی بیان داشت: شهروندان قبل از هر اقدامی، آگاهی لازم را از آن پیدا کرده و در آن زمینه مطالعه کنند و مطالب بی‌پایه و اساس و بدون منبع موثق منتشر شده در فضای مجازی و شایعات مربوطه اعتماد نکنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131960/استشمام-مداوم-مواد-ضدعفونی‌کننده-آسیبهای-ریوی-را-در-پی-دارد
بستن   چاپ