پیام سپاهان
زلزله های خاموش اجتماعی در ایران به سبب اشکال در تعلیم و تربیت است
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 8:19:20 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان - ایرنا - عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور گفت: زلزله های خاموش اجتماعی در ایران نتیجه وجود اِشکال در تعلیم و تربیت است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، " مقصود فراست خواه " در همایش " آموزش و پرورش و مسأله ایران، گذشته، حال و آینده " افزود: همه مشکلات کشور یک راه حل دارد و آنهم یادگیری است که از رهگذر آموزش محقق می شود.
وی از رو به زوال رفتن سرمایه های اجتماعی در کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: در واقع آموزش و پرورش یک نهاد مسئول اجتماعی است در حالیکه این مهم در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک صنعت ملی بسیار مورد توجه است.
وی با استناد به آمار موسسات معتبر بین المللی، نابرابری آموزشی در ایران را 3 / 37 درصد اعلام کرد و این میزان نابرابری آموزشی را بسیار نگران کننده دانست.
فراست خواه گفت: ساختارهای ما بگونه ای است که هرچه شهروندان ایرانی بیشتر درس می خوانند، شانس کاریابی آنها کاهش می یابد.
وی در این رابطه نرخ بیکاری افراد با مدرک دیپلم را 3 / 13، فوق دیپلم را 3 / 16، لیسانس را 6 / 22 و فوق لیسانس و دارندگان دکتری حرفه ای را 8 / 16اعلام کرد.
عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور افزود: شایسته ترین افراد برای تحول در آموزش و پرورش معلمان هستند و در این شرایط ما باید کنش معلمی را به جای وظیفه گرایی ایجاد کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات آموزشی کشور را حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: من معلمان عزیز را به کنش علمی، اخلاقی، معنوی، دینی، اجتماعی، انسانی و ملی فرا می خوانم و از آنها می خواهم که از خود به دانش آموزان و دانشجویان امیدهای پرشور عقلانی و نه امیدهای واهی، احساسی و سطحی بدهند.
در ابتدای این همایش، سید رحیم مدنیان رئیس هیئت مدیره موسسه موسسه اندیشه یاوران معین اصفهان (ایما) به اهداف برگزاری همایش های علمی در جهت اصلاح و تقویت بینش های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و بر لزوم مداوای دردهای فراگیر آموزش و پرورش با بهره گیری از نظرات عالمان تعلیم و تربیت تأکید کرد.
همایش علمی « آموزش و پرورش و مسأله ایران / گذشته ، حال و آینده » با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان و (ایما) و و با حضور جمع کثیری از مسئولان اجرایی آموزش و پرورش؛ فرهنگیان، دانشگاهیان، دانشجویان و فرهنگ دوستان در سالن اجتماعات دبیرستان شیخ زاده هراتی اصفهان برگزار شد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13232/زلزله-های-خاموش-اجتماعی-در-ایران-به-سبب-اشکال-در-تعلیم-و-تربیت-است
بستن   چاپ