پیام سپاهان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:
دومین تماشاخانه خصوصی اصفهان در شهرضا افتتاح شد
پنجشنبه 2 آذر 1396 - 10:03:11 AM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - شهرضا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: شهرضا بعد از اصفهان، نخستین شهر دارای سالن تماشاخانه خصوصی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدعلی جعفری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین تماشاخانه خصوصی شهرستان شهرضا اظهار داشت: بیش از 200 میلیون تومان در بخش خصوصی برای تماشاخانه شهرضا هزینه شده است.
وی همکاری بخش خصوصی در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری شهرضا را موثر دانست و افزود: مسولان تعامل و همکاری خوبی برای افراد پیشگام در برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در شهرستان دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا هدف دیگر ایجاد این تماشاخانه را ایجاد فضایی برای فعالیت هنرمندان تازه کار عنوان کرد و گفت: هنرمندان با بودجه اندک برای کسب تجربه در مسیر هنری که فرا گرفته اند از جمله کارگردانی، نمایشنامه نویسی و بازیگری گامی برداشته تا هنرمندان پیشکسوت بتوانند به راحتی تئاتر را به نسل بعد از خود بسپارند .
وی تصریح کرد: تئاتر به عنوان بخش های تاثیرگذار و مهم از هنر شناخته می شود که هنرمندان بسیاری با خلاقیت به بیان احساسات و عواطف خود در قالب نقش ها می پردازند و اثرهایی را خلق می کنند که بیانگر مشکل های مردم در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و آسیب ها و ناهنجاری های مختلف در سطح جامعه را به تصویر می کشند .
جعفری تماشاخانه های خصوصی با توسعه سخت افزاری در تئاتر همراه بودند، تاکید کرد: این موضوع امتیاز برای حوزه هنر محسوب می شود تا پس از دریافت مجوز شورای ارزیابی نمایش خود نمایش های بیشتری برای عموم اجرا شود .
وی با بیان اینکه در شهرستان شهرضا شش گروه نمایشی ثبت شده وجود دارد، افزود: یک جوان تحصیل کرده در رشته نمایش با حمایت خانواده اقدام به تاسیس این تماشاخانه خصوصی کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: شهرضا ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف و گونه‌های هنری دارد که یکی از مهمترین آن‌ها هنر نمایش است.
وی اظهار داشت: شهرستان شهرضا ظرفیت بالایی در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری دارد و می تواند الگویی برای دیگر شهرهای استان باشد .
بیان واقعیت ها و مسائل مهم جامعه از مهم ترین کارکردهای تئاتر است
در ادامه همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، جایگاه هنر نمایش در بین رشته های هنری را ویژه دانست و افزود: تاریخ نمایش توانسته در خدمت مردم هنر دوست کشور باشد.
وی هنر تعزیه را گره خورده با فرهنگ دینی و عاشورا دانست و گفت: استان اصفهان از نظر هنر و هنرمندی در دنیا مطرح بوده و شهرضا نیز در زمینه ادب و هنر ریشه دار است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری اظهار داشت: درون مایه هنر نمایش با معانی عمیقی آمیخته است و این رشته از بخش های بسیاری تشکیل شده که نخستین پایه آن نویسندگی و نمایش نامه نویسی بوده البته نمایش نامه و کارگردان خوب نیازمند فضای مناسب برای اجرا است و تمام این موارد در کنار هم برای اجرای یک نمایش اثرگذار نیاز است .
وی با بیان تاریخ شهرضا دارای علما و بزرگان پیشگام در حوزه فرهنگ و هنر بوده است، بیان داشت: مردم شهرضا در کنار ایمان، تدین، فرهنگ، ادب و هنر را دوست دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بیان واقعیت ها و مسایل مهم جامعه از مهم ترین کارکردهای تئاتر بوده که می توان با تکنیک و سیاستگذاری های مناسب آنها را بازگو کرد .
وی اضافه کرد: تئاتر می تواند نقش اساسی برای حل مشکلات یا تببین مسائلی از جمله حقوق شهروندی، ترافیک، اعتیاد جوانان و قانون گریزی ایفا کند .

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13249/دومین-تماشاخانه-خصوصی-اصفهان-در-شهرضا-افتتاح-شد
بستن   چاپ