پیام سپاهان
/پایان نامه/
لزوم انجام مداخلات ورزشی و تغذیه ای در خانواده ها
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 10:35:15 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - نتایج یک پژوهش نشان می دهد با توجه به سطح شادکامی و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان شهر اهواز، انجام مداخلاتی در زمینه های ورزشی و تغدیه و هم چنین برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده از نظر سبک زندگی و برقراری ارتباط صحیح و سالم و تفریحات لازم، برای دانش آموزان و خانواده ها ضروری است.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، سعید سوزنگرزاده دانشجو کارشناسی ارشد رشته پرستاری سلامت جامعه در پایان نامه خود به "بررسی ابعاد شادکامی دانش آموزان دوره اول متوسطه پسر ناحیه 1شهر اهواز در سال 1394" پرداخت.
مطابق این تحقیق نوجوانی یک دوره بسیار مهم از زندگی هر فردی است و در حال حاضر نیز جمعیت بسیار زیادی از جهان را نوجوانان تشکیل می دهند. نحوه برخورد نوجوانان با مشکلات و سلامت آنها ارتباط نزدیکی با میزان شادکامی آنها دارد.
بنابراین با توجه به میزان سطح شادکامی پایین نوجوانان در سطح جهان و متغیرهای مختلف مرتبط با آن، این تحقیق بر آن شد تا به بررسی وضعیت شادکامی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهر اهواز و ارتباط متغیرهای فردی و خانوادگی با این مقوله بپردازد.
این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است. نمونه های مورد بررسی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهر اهواز هستند. جمعیت مورد بررسی 293 نفر بودند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه دو قسمتی که قسمت اول سوالات فردی و خانوادگی و قسمت دوم پرسشنامه استاندارد شادکامی آکسفورد بود، استفاده شد.
نتایج این تحقیق نشان داد، شادکامی دانش آموزان در سطح متوسط قرار داشت و ارتباط معنادار و مستقیمی بین وزن، شاخص توده بدنی، تعداد افراد خانواده، رتبه تولد، رفاه اقتصادی خانواده، موقعیت جغرافیایی منزل، میزان صمیمیت بین اعضای خانواده و تعداد دوستان مشاهده شد.
 بنابراین با توجه به سطح شادکامی و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان مورد نظر، انجام مداخلاتی در زمینه های ورزشی و تغدیه و هم چنین برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده از نظر سبک زندگی و برقراری ارتباط صحیح و سالم و تفریحات لازم، برای دانش آموزان و خانواده ها ضروری است.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی مینو متقی در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13555/لزوم-انجام-مداخلات-ورزشی-و-تغذیه-ای-در-خانواده-ها
بستن   چاپ