پیام سپاهان
طالبی: توجه به نیروی انسانی سبب پیشرفت کشورهای توسعه یافته شد
پنجشنبه 9 آذر 1396 - 6:51:28 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - رییس دانشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر کار خیر دیگر به ساختمان سازی محدود نمی شود. امروز تامین تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه می تواند کار خیر باشد.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، هوشنگ طالبی عصر امروز (پنجشنبه) در همایش تجلیل از خیران دانشگاه اصفهان در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه اظهار کرد: کار خیر مختص اصفهان و ایران نیست و در همه جای دنیا وجود دارد. بودجه زیادی از دانشگاه های بزرگ نظیر هاروارد و استنفورد از طریق خیران تامین می شود.
وی افزود: دانشگاه مظهر پرورش نیرو و تربیت نیروی انسانی است. بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه های طبیعی ندارند، اما آن کشورها بزرگترین سرمایه شان، سرمایه نیروی انسانی است و از این رو به کشور توسعه یافته و پیشرفته تبدیل شده اند.
رییس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: دانشگاه اصفهان با رشته مامایی و بهداری شروع شد و 40 سال با دانشگاه علوم پزشکی یکی بود و 30 سال است که از آن جدا شده است و افتخارات علوم پزشکی را می توان جزو افتخارات دانشگاه اصفهان نیز به حساب آورد.
طالبی ادامه داد: زمینی که دانشگاه اصفهان در آن واقع شده است، نتیجه کار خیران است. همچنین بسیاری از فعالیت های دانشکده پزشکی مرهون خیران است.
وی خاطرنشان کرد: ذره ذره خاک این دانشگاه گواهی می دهد که نیکوکاران و خیران در ساخت و توسعه دانشگاه موثر بوده اند.
رییس دانشگاه اصفهان گفت: اولین خوابگاه دانشگاه اصفهان را مرحوم همدانیان احداث کرد و دانشجویانی که در این خوابگاه زندگی کردند باید گواهی دهند که چقدر این خوابگاه در تحصیل و تربیتشان موثر بوده است.
طالبی اظهار کرد: ساختمان های بسیاری در دانشگاه اصفهان توسط خیران ساخته شده است. تمام تلاش دانشگاه اصفهان، پاسداشت این خدمات است و بنابراین در این راه تربیت نیروی انسانی را انجام می دهد و باعث تقویت و توسعه کشور می شود.
وی به نیاز دانشگاه اصفهان به تجهیزات فنی، تفریحی و ورزشی اشاره کرد و گفت: دانشجویان باهوش و پرتلاش و اساتید تلاشگر امتیاز دانشگاه های بزرگ کشور است و این با وجود کمبود امکانات و تجهیزات است. اما با بودن امکانات و تجهیزات بیشتر حتما فعالیت ها باکیفیت تر خواهد بود.
رییس دانشگاه اصفهان افزود: در حال حاضر کار خیر دیگر تماما به ساختمان سازی محدود نمی شود. امروز تامین تجهیزات آزمایشگاهی می تواند کار خیر باشد. دانشگاه اصفهان می تواند زمین را در اختیار قرار دهد و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی از طرف خیران تامین شود.
کد خبرنگار: 13017
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13669/طالبی--توجه-به-نیروی-انسانی-سبب-پیشرفت-کشورهای-توسعه-یافته-شد
بستن   چاپ