پیام سپاهان
/پایان نامه/
افزایش آگاهی حسابرسان با عضویت در انجمن‌های حرفه ای
يکشنبه 12 آذر 1396 - 9:51:40 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - نتایج یک تحقیق نشان می دهد از بین ویژگی‌های حسابرسان تنها عضویت در انجمن‌های حرفه ای (عمدتا جامعه حسابداران رسمی) بر میزان آگاهی آن‌ها در جهت رعایت الزامات استاندارد حسابرسی رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه تاثیر دارد.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، سوسن بابایی دانشجو کارشناسی ارشد رشته حسابداری در پایان نامه خود به "بررسی دیدگاه حسابرسان در خصوص حسابرسی رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه "پرداخت.
مطابق این تحقیق کسب شواهد کافی و قابل اعتماد در خصوص رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه ممکن است شرایط موجود در تاریخ ترازنامه را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به تعدیل یا افشاء ارقام مندرج در صورت‌های مالی شود.
جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از کارکنان شاغل در موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی از رده حسابرس تا شریک در سه کلان شهر ایران یعنی تهران، مشهد و اصفهان بوده که در نیمه اول سال 1396 انجام گرفته است.
روش انجام این مطالعه پیمایشی میدانی است. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از تجزیه و تحلیل واریانس و آزمون t تك نمونه‌ای استفاده شد. هدف از این پژوهش بررسی دیدگاه حسابرسان در خصوص حسابرسی رویدادهای بعد ازتاریخ ترازنامه است.
 نتایج این تحقیق نشان می‎دهد که حسابرسان متعهد به رعایت الزامات استاندارد شماره 560 در بررسی رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه و قبل از صدور گزارش حسابرسی و هم چنین رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه که بین تاریخ صدور گزارش حسابرسی و تاریخ انتشار صورت‌های مالی رخ داده است، هستند.
به علاوه از بین ویژگی‌های حسابرسان تنها عضویت در انجمن‌های حرفه ای (عمدتا جامعه حسابداران رسمی) بر میزان آگاهی آن‌ها در جهت رعایت الزامات استاندارد حسابرسی رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه تاثیر دارد.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی امین رستمی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13778/افزایش-آگاهی-حسابرسان-با-عضویت-در-انجمن‌های-حرفه-ای
بستن   چاپ