پیام سپاهان
درمان یک ویروس مانع ابتلا به MS
يکشنبه 12 آذر 1396 - 12:13:38 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - محققان کالیفرنیایی از وجود ارتباط بین آلودگی با ویروس اپشتین بار و ابتلا به )MSمالتیپل اسکروزیس) خبر دادند.
به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان و به نقل از ژورنالNourology، اlanger-gould و همکاران به بررسی ارتباط بین الودگی با ویروس اپشتین بار و سیتومگالو ویروس و احتمال ابتلا به MS پرداختند.
در این مطالعه چند ملیتی 111بیمار سیاه پوست،173بیمار اسپانیایی،235بیمار سفید پوست شرکت کردند. گروه کنترل شامل 128سیاه پوست سالم،187 اسپانیایی و 256سفید پوست سالم بودند. به جز وضعیت ابتلا به MS، مواردی مانند سن، جنس، ژنتیک، مکان تولد، وضعیت اجتماعی، افتصادی، سیگار کشیدن و نوع HLA انها در نظر گرفته شد.
طبق گزارشات ارایه شده در این مقاله، آلودگی با اپشتین بار با افزایش ریسک ابتلا به بیماری ام اس در تمام نژادها در ارتباط بود. در مقابل، الودگی به سینومگالو ویروس با کاهش ریسک ابتلا به MS در اسپانیایی‌ها نشان داده شد. اما این همراهی در نژادهای دیگر نشان داده نشد.
براساس این نتایج، الودگی به ویروس اپشتین بار و بروز بیکاری خود ایمنی MS یک ارتباط زیستی قوی وجود دارد. بنابراین به نظر می رسد درمان این الودگی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری موثر باشد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13795/درمان-یک-ویروس-مانع-ابتلا-به-MS
بستن   چاپ