پیام سپاهان
ساخت كلاسترهای میكرو كامپیوتری در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان
دوشنبه 13 آذر 1396 - 12:03:35 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - شركت دانش‌بنیان پیشرو ‌اندیشه‌پرداز سی‌پل، مستقر در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق شد برای توسعه فناوری كلان‌داده و آموزش‌های مرتبط، كلاسترهای میكروكامپیوتری تولید كند.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان، این محصول با ظرفیت حداكثر 480 هسته یك گیگاهرتز برای انجام پردازش‌های كلان‌داده و اینترنت اشیا ارائه ‌شده است و از كاربردهای اصلی این محصول كه نسبت به نمونه خارجی آن با قیمتی بسیار پایین‌تر تولید شده، می‌توان به استفاده در آزمایشگاه‌های دانشگاهی و مراكز داده كوچك اشاره كرد.
با توجه به اینكه در دنیای امروز، اندازه كوچكتر، مصرف پایین‌تر انرژی و هزینه كمتر به ‌عنوان مزیت‌های‌ اصلی یك سیستم پردازشی شناخته می‌شود و نیز كافی نبودن نیروی متخصص در این حوزه، یكی از چالش‌های فناوری كلان‌داده در كشور محسوب می‌شود، تولید این فناوری ضروری به نظر می‌رسد.
همچنین به دلیل دسترسی محدود به این‌گونه تجهیزات جهت آموزش، تاكنون رشد مناسبی را در حوزه تربیت نیروی متخصص شاهد نیستیم به همین دلیل این فناوری به‌عنوان یك محصول آموزشی و كاربردی می‌تواند قابل‌استفاده تمام علاقمندان به فناوری كلان‌داده باشد كه با نام تجاری بیگ لب ارائه‌ شده است.
شركت پیشرو ‌اندیشه ‌پرداز سی‌پل (cpol.co) با تمركز بر روی تولید محصولات امنیتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال 1395 در مركز رشد تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر بوده است.
این مركز رشد، با همكاری مركز توانمندسازی و تسهیل‌گری كسب‌ وكارهای نوپا و اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان وظیفه حمایت بیش از 80 شركت حوزه فاوا را به عهده دارد.
شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان (istt.ir) با ایجاد و بهره‌برداری از مراكز رشد و پارك‌‌های فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اكوسیستم نوآوری و كارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بیش از 480 شركت‌دانش‌بنیان، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی كشور بردارد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/13860/ساخت-كلاسترهای-میكرو-كامپیوتری-در-شهرك-علمی-و-تحقیقاتی-اصفهان
بستن   چاپ