پیام سپاهان
افتتاح مرکز جدید جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در شاهین شهر
جمعه 17 آذر 1396 - 10:18:27 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - هفتمین مرکز جهاد دانشگاهی در استان اصفهان و در شهرستان شاهین شهر افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، محمود مراثی در مراسم افتتاح شعبه شاهین شهر جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است و اکثر هزینه های آن از درآمدهای واحد تامین می شود و بودجه دولتی اش کمتر از 10 درصد است.
رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: سه شاخه فعالیت های شاخص واحد به حوزه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تقسیم می شود.
مراثی اضافه کرد: بیشترین قراردادهایمان در حوزه پژوهشی و فعالیت های مطالعات شهری با شهرداری اصفهان بوده است. فعالیت دیگر در معاونت پژوهشی جهاد واحد اصفهان، ازمایشگاه تشخیص طبی است که سالها در اصفهان فعالیت می کند.
وی خاطرنشان کرد: شعبه جدید جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در شاهین شهر، هفتمین مرکز دایر شده در استان اصفهان محسوب می شود که رویکرد اصلی آن در حوزه آموزش است.
رییس جهاد دامشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: در این شعبه علاوه بر فعالیت های آموزشی، فعالیت های فرهنگی نیز دنبال خواهد شد و کانون های دانشجویی در این مرکز فعال خواهند شد. همچنین نظرسنجی و ارزیابی عملکرد توسط مرکز افکارسنجی (ایسپا) برای ادارات و نهادهای متقاضی در مرکز شاهین شهر اجرا خواهد شد.
جهاد دانشگاهی در حوزه جغرافیای روستایی نیز وارد عمل شود
همچنین علیرضا بصیری، فرماندار شاهین شهر با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: زمان بسیار خوب و مناسبی برای راه اندازی این مرکز انتخاب شده و امیدوارم فعالیت های آن به خوبی دنبال شود.
وی با بیان اینکه شاهین شهر، شهری پویا و زنده است، گفت: همچنین شاهین شهر به عنوان شهر دانش و خلاقیت لقب گرفته است.
فرماندار شاهین شهر ادامه داد: وجود شعبه جدید جهاد دانشگاهی در شاهین شهر می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مورد استقبال خوب شهروندان این شهرستان قرار بگیرد.
بصیری اضافه کرد: پیشنهاد می کنم جهاد دانشگاهی علاوه بر بحث های شهری، در حوزه جغرافیا و گردشگری روستایی نیر فعال باشد. صنعت گردشگری می تواند به اقتصاد کشور و توسعه شهرها و روستاهای کشور کمک کند. باید در این رابطه فعالیت های تحقیقاتی و دانشگاهی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با نیروهای جوان و پژوهشگران پرانرژی خود، می تواتد کارنامه خوبی را در شهرستان شاهین شهر ارایه دهد و همه ما موظف هستیم که در رابطه با بحث های پژوهشی و آموزشی و تولید اقتصاد دانش محور فعالیت داشته باشیم و مسیری را طی کنیم تا آینده مناسبی را برای کشور رقم بزنیم.
فرماندار شاهین شهر با بیان اینکه در این شهرستان ظرفیت و فرصت های زیادی وجود دارد، گفت: 10 مرکز و واحد دانشگاهی و 10 مرکز و شهرک صنعتی و بیش از دو هزار واحد صنعتی در شهرستان شاهین شهر وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها در حوزه های گردشگری و پژوهشی به خوبی استفاده کرد.
کد خبرنگار: 13017
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/14059/افتتاح-مرکز-جدید-جهاد-دانشگاهی-واحد-اصفهان-در-شاهین-شهر
بستن   چاپ