پیام سپاهان
هشدار آتش‌نشانی کاشان در مورد احتمال آتش‌سوزی مزارع
پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 11:14:12
پیام سپاهان - کاشان- روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با هشدار در مورد احتمال بروز آتش‌سوزی در مرتع‌ها، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و فضاهای سبز از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند.

روح‌الله فدائی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال خوشبختانه در نتیجه وضعیت بارندگی مناسب فصل بهار و سبز شدن منطقه، به مرور با گرم شدن هوا، سبزه‌ها و علف‌زارها تبدیل به بوته‌های خشک مستعد آتش‌سوزی می‌شوند.
وی بیان کرد: احتمال بروز آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی و مرتع‌ها با کوچک‌ترین سهل انگاری و خطای انسانی در چنین شرایطی دور از انتظار نیست و هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حادثه‌های ناگوار و تحمیل خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان و محیط زیست منجر شود.
روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه به کشاورزان توصیه کرد تا هنگام برداشت و دروی کامل محصولات به ویژه غلات و کاه را آتش نزنند و با رعایت نکات ایمنی، از بروز آتش‌سوزی پیشگیری کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست تا در زمان سفرهای برون شهری، از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار به مرتع‌ها و مزرعه‌ها یا روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی خودداری کنند.
فدائی با اشاره به خطر آتش‌سوزی بطری‌های شیشه‌ای یا شیشه‌های شکسته در طبیعت تشریح کرد: انداختن شیشه در باغ‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی آن را مانند ذره‌بین می‌کند، موجب بازتاب و تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک و در نهایت آتش‌سوزی می‌شود.
وی تاکید کرد: توجه به رعایت بهداشت و نظافت مرتع‌ها هنگام مراجعه به دامان طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب‌پذیر کم‌ترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت‌های الهی انجام دهیم.
روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه نیز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی با شماره 125 تماس بگیرند و پیش از رسیدن نیروهای امدادی با رعایت نکات ایمنی، نسبت به جلوگیری از گسترش شعله‌های احتمالی اقدام کنند.
وی یادآور شد: آخرین مورد حوادثی از این دست، روز گذشته در جاده ابوزیدآباد به گلشن‌آباد رخ داد که با حضور به هنگام نیروهای آتش‌نشانی از گسترش شعله‌ها در خرمن جلوگیری شد.
182 هزار هکتار مرتع ییلاقی، 178 هزار هکتار مرتع قشلاقی، 6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
آتش‌نشانی مراتع اصفهان اراضی کشاورزی کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/144417/هشدار-آتش‌نشانی-کاشان-در-مورد-احتمال-آتش‌سوزی-مزارع
بستن   چاپ