پیام سپاهان
تولید و ساخت داروی ضد کرونا به همت محققان نصف جهان
پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 13:56:42
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / مدیر عامل شرکت بسپار یاخته نوترکیب از ساخت و تولید داروی ترکیبی برای درمان بیماری کرونا خبر داد.
مهدی خزاعی، مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب اظهار کرد: با استفاده از مسیری شناخته شده و بسیار دقیق توانستیم دارویی ترکیبی برای درمان کرونا تولید کنیم که با توجه به هم خانوادگی آنفولانزا و شبه اپیدمیک بودنشان امیدواریم بتوانیم نتایج 99 درصدی را برای کرونا هم حاصل کنیم.
خزاعی ادامه داد: داروی ترکیبی برای درمان کرونا را آماده کردیم و منتظر مجوزات لازم و طی کردن روال اداری هستیم تا بتوانیم تست‌های بالینی و انسانی آن را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه 40 درصد تولید داخل را پوشش می دهیم، ابراز کرد: در ایران تنها شرکتی هستیم که صفر تا صد محصولات ژنتیکی را به صورت بومی و با بهترین کیفیت تولید می کنیم و قیمت‌های ما یک دهم نمونه‌های مشابه خارجی است و تمام تلاش ما بر این بوده تا تولیدات ما توانمند باشد و بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.
مدیر عامل شرکت بسپار یاخته با اشاره به وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان، گفت: به دلیل کمبود بودجه پژوهشی و مشکلات مالی و شیوع بیماری کرونا تحقیقات دانشگاهی با افت شدیدی مواجهه شده و فروش محصولات ما هم به صفر رسیده که در این ایام کرونا تمام تمرکز ما روی تحقیقات با هزینه شخصی درباره بیماری کرونا بوده است.
خزاعی در پایان گفت: از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان با تلاش خود و بومی سازی محصولات سالانه از خروج ارز جلوگیری می کنند، خواستار حمایت‌های بیشتر از سوی دولت و تسهیل روال اداری و تسهیلات بانکی هستیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/144457/تولید-و-ساخت-داروی-ضد-کرونا-به-همت-محققان-نصف-جهان
بستن   چاپ