پیام سپاهان
/پایان نامه/
بررسی تأثیر استراتژی مدیریت استعداد بر درگیری عاطفی- ذهنی کارمندان
شنبه 18 آذر 1396 - 2:22:04 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - نتایج یک پژوهش نشان می دهد پاداش با (77درصد)، ارتباطات با (47درصد) و عملکرد کارکنان با 39 درصد به ترتیب در مراحل تأثیر مثبت بر درگیری ذهنی-عاطفی کارکنان قرار دارند.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، عظمی نیک پور دهکردی دانشجو کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی در پایان نامه خود به بررسی "تعیین تأثیر استراتژی مدیریت استعداد بر درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مشتمل بر پنج مؤلفه ارتباطات، پرورش کارکنان، مدیریت عملکرد، پاداش و قدردانی و جو و فرهنگ" پرداخت.
مطابق این تحقیق استعداد می تواند ابزار مؤثری در سازمان های فرهنگی باشد که مدیران با به کارگیری این ابزار بتوانند کارکنان مستعد را به طرز صحیحی شناسایی و زمینه استفاده مؤثرتر و رشد آنان را فراهم کنند.
استراتژی مدیریت استعداد از جمله پارادایم های جدید در حوزه مدیریت منابع انسانی است، که بر شناسایی، استخدام، پرورش، ارتقاء و نگهداری افراد با استعداد در سازمان تمرکز داشته است. بکارگیری این عامل در سازمان ها به خصوص سازمان های دولتی به منظور رسیدن به اهداف سازمانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
 به این منظور طی یک پژوهش، توصیفی- پیمایشی به روش همبستگی و از نوع کاربردی از جامعه آماری سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری که400 نفر بودند با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 195 نفر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و توسط یک پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن توسط اساتید راهنما و متخصصان تایید شد و پایایی توسط ضریب آلفای کرونباخ 93 درصد تعیین شد نظرات پاسخ دهندگان جمع آوری شد.
اطلاعات با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 20 و آمار توصیفی و استنباطی با آزمون های رگرسیون خطی، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شد.
این پژوهش با عنوان تعیین تأثیر استراتژی مدیریت استعداد بر درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مشتمل بر پنج مؤلفه ارتباطات، پرورش کارکنان، مدیریت عملکرد، پاداش و قدردانی و جو و فرهنگ انجام شد.
 نتایج این تحقیق پس از نرمال سازی اطلاعات با آزمون کولموگرف-اسمیرنف نشان داد بیشترین تأثیر متغیر های مستقل (در مورد مؤلفه ها) مربوط به مؤلفه مدیریت استعداد بوده كه با یك واحد تغییر در آن 1.20 واحد در متغیر وابسته، یعنی درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری تغییر ایجاد می شود.
 هم چنین به ترتیب پاداش با (77درصد)، ارتباطات با (47درصد) و عملکرد کارکنان با 39 درصد به ترتیب در مراحل بعدی تأثیر مثبت بر درگیری ذهنی-عاطفی قرار دارند، اما پرورش کارکنان تأثیر معنی داری نداشته است.
به علاوه ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین مدیریت عملکرد، پاداش و قدردانی، پرورش کارکنان، جو و فرهنگ و ارتباطات با درگیری ذهنی عاطفی کارکنان همبستگی مثبت و معنادار دارند.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی حمیدرضا میر طاوووسی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/15101/بررسی-تأثیر-استراتژی-مدیریت-استعداد-بر-درگیری-عاطفی--ذهنی-کارمندان
بستن   چاپ