پیام سپاهان
/پایان نامه/
تاثیر بازخورد همسان یا غیر همسان در یادگیری زبان انگلیسی
دوشنبه 20 آذر 1396 - 12:20:47 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - نتایج یک تحقیق نشان می دهد بازخورد تصحیحی همکلاسان زمانی که در روش مختلط انجام شود اثر بهتری در آموزش و یادگیری مهارت درک خواندن دارد.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، فاطمه داوری دولت آبادی دانشجو کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان در پایان نامه خود به بررسی"بازخورد همسان یا غیر همسان در آموزش زبان انگلیسی عمومی: تحلیلی از یادگیری با تلفن همراه" پرداخت.
مطابق این تحقیق خواندن یکی از اجزاء مهم آموزش و یادگیری در زبان دوم است و در حقیقت، نقش مهمی در یادگیری سایر مهارت ها دارد. این مطالعه در دو محیط: در داخل کلاس به صورت آموزش سنتی و بیرون کلاس به کمک یادگیری از طریق تلفن همراه انجام شد.
 همچنین در ابتدا، محقق به عنوان مدرس اثر دو نوع بازخورد به نام های بازخورد همسان و بازخورد غیر همسان را بر مهارت درک خواندن در بین 30 نفر از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی دانشگاه اصفهان بررسی کرد.
علاوه بر این در بیرون از کلاس، دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه همسان که از طریق تلگرام در صفحه خصوصی از مدرس بازخورد تائیدی گرفتند و گروه غیر همسان که در تلگرام از طریق همکلاسان بازخورد تصحیحی دریافت کردند.
مهم ترین هدف این مطالعه مختلط، این است که نشان دهد تا چه اندازه به کارگیری انواع بازخورد در یادگیری درک خواندن دانشجویان تغییر ایجاد می کند.
 تحلیل نتایج این پژوهش نشان داد، دانشجویان هر دو گروه در استفاده از لغات جدید و به کارگیری نکات دستوری بهتر شده و نتایج آزمون با تاخیر حاکی از آن بود که گذر زمان اثر این یادگیری را از بین نبرده است.
همچنین دراین بین، تحلیل ها نشان داد: بازخورد تصحیحی همکلاسان زمانی که در روش مختلط انجام شود اثر بهتری در آموزش و یادگیری مهارت درک خواندن دارد. نتیجه گیری کلی این است که بازخورد از طریق یادگیری تلفن همراه می تواند باعث شود زبان آموزان مفهوم کلاس را از آن حیث تعریف کنند.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی غلامرضا زارعی در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/15210/تاثیر-بازخورد-همسان-یا-غیر-همسان-در-یادگیری-زبان-انگلیسی
بستن   چاپ