پیام سپاهان
/پایان نامه/
افزایش حفظ لغات با موسیقی کلاسیک بی کلام
سه شنبه 21 آذر 1396 - 4:03:06 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - نتایج یک تحقیق نشان می دهد پخش موسیقی کلاسیک بی کلام هم زمان با تدریس لغات به عنوان موسیقی پس زمینه کلاس تاثیر مثبتی بر روی حفظ لغات می گذارد.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، محمدجواد شفعتی دانشجو کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی در پایان نامه خود به بررسی "تاثیر موسیقی کلاسیک بی کلام به عنوان پس زمینه کلاس بر روی حفظ لغات زبان آموزان سطح متوسط ایرانی " پرداخت.
مطابق این تحقیق دانش لغات در زبان آموزی یکی از مهم ترین موارد به شمار می رود. هم چنین تاثیر موسیقی بر ذهن و روح و جسم نیز توسط محققان متعددی اثبات شده است.
تمرکز این پژوهش بر روی بررسی تاثیر موسیقی کلاسیک بی کلام به عنوان پس زمینه کلاس بر روی حفظ لغات زبان آموزان سطح متوسط ایرانی بوده است. انتخاب موسیقی کلاسیک بدین خاطر بوده که این نوع موسیقی در این زمینه حائز قابلیت های متناسبی است.
 هم چنین مشارکت کنندگان این تحقیق از یک موسسه زبان در اصفهان انتخاب شدند. این مشارکت کنندگان، پس از برگزاری آزمون تعیین سطح (OPT) به دو گروه از زنان و دو گروه از مردان تقسیم شدند.
برای دو گروه موسیقی کلاسیک که به صورت اتفاقی انتخاب شده بود پخش شد و دو گروه دیگر هیچ گونه موسیقی دریافت نکردند. این امر بدین خاطر انجام شد که تفاوت پخش و عدم پخش موسیقی در کلاس مشخص شود.
نتایج این پژوهش نشان داد که پخش موسیقی کلاسیک بی کلام هم زمان با تدریس لغات به عنوان موسیقی پس زمینه کلاس تاثیر مثبتی برروی حفظ لغات می گذارد.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی مرضیه شریفی هراتمه در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/15292/افزایش-حفظ-لغات-با-موسیقی-کلاسیک-بی-کلام
بستن   چاپ