پیام سپاهان
/پایان نامه/
عوامل موثر در بروز خشونت در ورزشگاه ها
دوشنبه 27 آذر 1396 - 2:58:17 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - یافته های یک تحقیق نشان می دهد از نظر تماشاگران مسابقات ورزشی فوتبال لیگ برتر اصفهان به ترتیب نحوه داوری، محیط ورزشگاه، رفتار بازیکنان، زمان برگزاری مسابقات و رسانه های جمعی بیشترین نقش را در بروز رفتارهای خشونت آمیز دارد.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، سیدحسین محمدزاده دانشجو کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی در پایان نامه خود به "بررسی جرم شناختی خشونت در ورزشگاه ها (مطالعه موردی: شهرستان اصفهان)" پرداخت.
مطابق این تحقیق جهت سنجش سوال های پژوهشی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که پرسشنامه مذکور شامل بیست سوال چهار گزینه ای (کاملا موافقم، موافقم، مخالفم، کاملا مخالفم) است .
این پژوهش با هدف بررسی جرم شناختی رفتارهای نابهنجار در بروز خشونت در ورزشگاه های اصفهان انجام شد. هم چنین در این مطالعه تاثیر عواملی نظیر محیط ورزشگاه، نحوه داوری، زمان برگزاری مسابقات، رفتار بازیکنان و نقش رسانه های جمعی مورد بررسی قرار گرفت.
یافته های این تحقیق نشان داد از نظر تماشاگران مسابقات ورزشی فوتبال لیگ برتر اصفهان به ترتیب نحوه داوری، محیط ورزشگاه، رفتار بازیکنان، زمان برگزاری مسابقات و رسانه های جمعی بیشترین نقش را در بروز رفتارهای خشونت آمیز داشته است .
هم چنین در این پژوهش تفاوت بین نظرات تماشاچیان در مورد عوامل فوق و هم چنین متغیرهای کیفی دیگر مانند سن، شغل و سطح درآمد در بروز رفتارهای نابهنجار مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی حسین ایزدی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/15655/عوامل-موثر-در-بروز-خشونت-در-ورزشگاه-ها
بستن   چاپ