پیام سپاهان
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:
رسانه‌ها برنامه‌های پژوهشی و خلاقانه داشته باشند
سه شنبه 28 آذر 1396 - 2:09:04 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: فعالیت‌های علمی در جامعه باید بیان شود، اما وقتی رسانه‌ها فعالیت‌های علمی را بازگو نمی‌کنند، این فعالیت‌ها در قفسه‌های اتاق اساتید خاک می‌خورند و فراموش می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان، مرتضی تیموری صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم راه‌اندازی اولین دفتر استانی سیناپرس در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با تبریک هفته پژوهش، اظهار کرد: در هفته پژوهش، رسانه ها بسیار فعال هستند و رخدادهای علمی و فناوری را منعکس می کنند، اما به نظر می رسد رسانه ها نیز باید برنامه های پژوهشی و خلاقانه خود را به جامعه معرفی کنند.
وی با بیان اینکه خبرگزاری سیناپرس تنها خبرگزاری علم و فناوری کشور است، افزود: تناسبی بین فعالیت های علمی و پژوهشی با میزان انعکاس این رخدادها وجود ندارد و بر طبق آمار غیر رسمی به نظر می رسد بیش از نیمی از فعالیت های علمی کشور بیان و معرفی نمی شود و این یک مشکل بزرگ برای پژوهشگران کشور محسوب می شود.
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: فعالیت های علمی در جامعه باید بیان شود، اما وقتی رسانه ها فعالیت های علمی را بازگو نمی کنند، این فعالیت ها در قفسه های اتاق اساتید خاک می خورند و فراموش می شوند.
تیموری اضافه کرد: چقدر معضلات علمی و پژوهشی انجام شده توسط رسانه ها معرفی شده شده است؟ متاسفانه ایده های جدیدی که وجود دارد به طور مطلوب و شایسته به گوش سرمایه گذاران و مردم نرسیده است.
وی با بیان اینکه تکیه رسانه ها به ترجمه مقالات سایر کشورها است، تصریح کرد: نمی گویم این کار نباید انجام گیرد، اما تکیه بخش های علمی رسانه ها، بیشتر بر ترجمه اخبار علمی دیگر کشورها است که این موضوع ظلمی است در حق پژوهشگران داخلی کشور.
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با تاکید بر توجه به پژوهش و نوآوری در رسانه ها اظهار کرد: جامعه در حال گذر است. از جامعه سنتی به جامعه مدرن در حال تغییر و تحول هستیم و در این راستا، رسانه ها باید در جهت فرهنگسازی برای ورود آسان تر به جامعه مدرن تلاش کنند.
تیموری، با بیان اینکه بخش های علمی خبرگزاری ها و رسانه ها باید تقویت شود، گفت: عاجزانه و ملتمسانه از رسانه ها خواهش می کنیم تعامل با هم را در سرلوحه کارها قرار دهند تا همه با هم بتوانیم انتظار جامعه علمی کشور را برآورده کنیم.
وی افزود: استان اصفهان، دومین استان علمی و دانشگاهی کشور و اولین استان صنعتی کشور محسوب می شود و این موضوع توجه بیشتر رسانه ها به مباحث علمی و فناوری را طلب می کند، چرا که علم و فناوری، گره کور اشتغال از کشور را باز می کند.
کد خبرنگار: 13017
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/15707/رسانه‌ها-برنامه‌های-پژوهشی-و-خلاقانه-داشته-باشند
بستن   چاپ