پیام سپاهان
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور:
نظارتِ مستمر، راهکار تثبیت و کاهش نرخ ارز و سکه است
دوشنبه 16 تير 1399 - 10:58:57
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: راهکار بلند مدت تثبیت نرخ ارز و طلا، نظارت مستمر دولت در حوزه‌های مختلف است و اگر نظارت دقیق و درستی نباشد، متأسفانه این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

حسین محمد صالحی دارانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش شدید قیمت ارز و سکه در چند روز گذشته، اظهار کرد: به دلیل نبود نظارت درست بر روی بازار ارز و طلا این مشکلات ایجاد شده و در این دو بازار کار رها شده است و نظارت کافی و درستی وجود ندارد. از سوی دیگر کاهش شدید فروش نفت و تحریم‌ها عوامل تشدید کننده این موضوع هستند.
وی افزود: همچنین در خصوص کالاهای اساسی و غیراساسی و سایر کالاهایی که مردم نیاز دارند، در سال 97 دولت مصوب کرد که ارز دولتی لازم را تأمین کند و بسیاری از ارزها را دریافت کردند، اما کالایی را وارد نکردند که این عملکرد سبب شد وضعیت نرخ دلار به اینجا برسد و قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی افزایش شدید پیدا کند و به تبع آن بازار طلا هم آشفته شد.
نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس گفت: 15 درصد در خصوص وارداتی که باید انجام می‌شد؛ ارزهای بلاتکلیف داریم که این ارزها دریافت شد، اما کالایی وارد نشد. 12 درصد در کالاهای اساسی، ارزهای بلاتکلیف و حدود 24 درصد هم در حوزه کالاهای غیراساسی ارزهای بلاتکلیف داریم. وقتی این همه ارز از کشور خارج و دریافت شده و کالایی وارد نشده، طبیعی است که وضعیت اقتصادی تنزل و تورم بالا داشته باشد.
محمد صالحی، تصریح کرد: راهکار فوری برای حل مشکلات ارزی و قیمت طلا این است که دولت با تیم اقتصادیِ خود در مجلس حضور پیدا کند و در کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص بحث‌های کارشناسی انجام شود و برنامه‌های دقیق و مشخصی را دولت برای تثبیت نرخ ارز اجرا کند.
این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس خاطرنشان کرد: راهکار بلند مدت تثبیت نرخ ارز و طلا، نظارت مستمر دولت در حوزه‌های مختلف است و اگر نظارت دقیق و درستی نباشد متأسفانه این روند ادامه پیدا خواهد کرد. هر قانون و کاری بدون نظارت قطعاً می‌تواند آسیب‌زا باشد و تبیین قوانین جدید و بحث و بررسی‌های جدید برای کاهش تورم به واسطه همفکری دولت و مجلس ایجاد خواهد شد و مجلس هم باید نظارت خود را تشدید کند.
وی گفت: با روند موجود اگر راهکار و تصمیم فوری اتخاذ نشود، قیمت سکه و دلار همچنان روند افزایشی خواهد داشت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159019/نظارتِ-مستمر،-راهکار-تثبیت-و-کاهش-نرخ-ارز-و-سکه-است
بستن   چاپ