پیام سپاهان
سلیمی: حذف یارانه‌های 34 میلیون نفر منطقی نیست
شنبه 2 دی 1396 - 10:57:53 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: بدون شک مجلس دخالت خواهد کرد و از تصویب چنین طرحی که یک دفعه 34 میلیون نفر از گرفتن یارانه محروم شوند جلوگیری و این طرح را منطقی خواهد کرد.
اصغر سلیمی  در خصوص احتمال حذف یارانه‌های 34 میلیون نفر، اظهار کرد: البته این موضوع قرار است در بودجه کل کشور بیاید و باید در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. اما در خصوص کلیت موضوع باید گفت که حذف یارانه‌های 34 میلیون نفر اصلاً منطقی نیست، ولی افرادی که از نظر مالی وضعیت مناسبی دارند و یارانه‌ها تأثیری در زندگی آن‌ها ندارد می‌توان طبق یک فرمول خاص، یارانه‌های آنان را حذف کرد.
وی افزود: اما اینکه 34 میلیون نفر را از یارانه محروم کنیم کار درستی نیست چراکه بسیاری از مردم به این یارانه‌ها نیاز دارند. اعتقاد دارم با یک فرمول مشخص باید یارانه‌های افراد توانگر را حذف کرد.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که اگر چه تعدادی از گرفتن یارانه منع شوند منطقی است، گفت: اگر 8 تا 10 میلیون نفر از گرفتن یارانه منع شوند منطقی است. این 10 میلیون نفر تقریباً 2 میلیون خانوار می‌شود. هم‌اکنون حدود 70 میلیون نفر یارانه می‌گیرند، اما آن کسی که کارخانه‌دار، استاد دانشگاه یا پزشک است و در پست‌های مدیریتی است نیازی به دریافت یارانه ندارد.
سلیمی تصریح کرد: بدون شک مجلس در این خصوص دخالت خواهد کرد و از تصویب چنین طرحی که یک دفعه 34 میلیون نفر از گرفتن یارانه محروم شوند جلوگیری و این طرح را منطقی خواهد کرد. در کمیسیون تلفیق این موضوع بررسی خواهد شد و در صحن علنی مجلس به این موضوع پرداخته می‌شود.
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قانون مشخص کرده است که مبالغ حاصل از حذف یارانه‌ها باید در پروژه‌های عمرانی، سلامت جامعه و کسب و کار هزینه شود. یارانه باید به قشر خاص داده می‌شد، اما اینکه به همه افراد جامعه تعلق گرفت چیزی است که خودشان باید پاسخگو باشند. از اول هم قرار بر این نبود که به همه مردم یارانه داده شود.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/15916/سلیمی--حذف-یارانه‌های-34-میلیون-نفر-منطقی-نیست
بستن   چاپ