پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان خبر داد
اجرای دوباره دورکاری کارمندان در صورت تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا
سه شنبه 17 تير 1399 - 11:07:21
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون مدیرکل اداری و مالی استانداری اصفهان گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور و اصفهان احتمال اجرای دورکاری کارمندان همانند چند ماه ابتدایی شیوع این بیماری بالا است و در این باره درخواست خود را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کرده ایم و این ستاد باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

نعمت‌الله اشکستانی درباره اینکه با گسترش شیوع کرونا در کشور و اصفهان احتمال اجرای دوباره مصوبه دورکاری کارمندان به صورت یک سوم و دوم وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اجرای قانون دورکاری الزاما برای دوران کرونا نیست، البته طبق آخرین بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، بیماران پرخطر، زنان باردار و کارمندانی که بچه کوچک دارند باید در اولویت دورکاری کارمندان دستگاه قرار گیرند.
وی با تاکید براینکه البته برخی مدیران و دستگاه ها زیر بار دورکاری کارمندان خود نمی روند، گفت: رویکرد مدیریتی بسیاری از مدیران به گونه ای است که زیر بار دورکاری نمی روند و یا شاید امکان زیرساختی و اجرایی دورکاری برای برخی مشاغل وجود ندارد به عنوان مثال برخی دستگاه ها امضای دیجیتال ندارند.
معاون مدیرکل اداری و مالی استانداری اصفهان با بیان اینکه مشکل اساسی ارتباط نداشتن اتوماسیون های دستگاه ها از طریق اینترنت است، توضیح داد: شبکه داخلی دستگاه ها با توجه به مخاطراتی که وجود دارد معتقدند که در بستر اینترنت اتوماسیون آنها نباید باز شود و اگر بخواهیم در این شرایط کارمندی دورکاری کند باید بستری وجود دشته باشند که بتواند دسترسی به اتوماسیون خود داشته باشند و ظاهرا برخی دستگاه ها از افتا نتوانستند مجوز لازم را دریافت کنند.
وی درباره اینکه در حال حاضر چند درصد کارمندان استان اصفهان دورکاری می کنند؟ اظهار کرد: شاید سازمان مدیریت استان و دبیرخاله ستاد استانی کرونا چنین آماری را داشته باشد.
اشکستانی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور و اصفهان احتمال اجرای دورکاری کارمندان همانند چند ماه ابتدایی شیوع این بیماری بالا است و در این باره درخواست های لازم را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کرده ایم و این ستاد باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
وی درباره اینکه برخی از کارمندان با علایم مشکوک به کرونا از ترس بیکاری و قطع حقوق، بیماری خود را پنهان می کنند، اظهار کرد: تاکید ما همواره این است که اگر کارمندی علایم مشکوک دارد در منزل بماند و بعد از تست دادن، جواب آن را به دستگاه خود تحویل دهد و تا زمانی که گواهی سلامت نگیرد به اداره خود بازنگردد و مدیران باید با کارمندان پرخطر در دوران قرنطینه همراهی کرده و مجوز دورکاری دهند.
معاون مدیرکل اداری و مالی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر دستگاهی با بیماران و کارمندان پرخطر خود همراهی نکنند به نوعی تخلف کرده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159283/اجرای-دوباره-دورکاری-کارمندان-در-صورت-تصمیم-ستاد-ملی-مبارزه-با-کرونا
بستن   چاپ