پیام سپاهان
تامین پایدار آب شرب 90 روستای شهرستان سمیرم
چهارشنبه 18 تير 1399 - 15:14:21
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر آبفای منطقه سمیرم گفت: در حال حاضر آب شرب 90 روستای تحت پوشش آبفای سمیرم از طریق 16 دهنه چشمه و 38 فقره چاه به صورت پایدار تامین می شود و آبرسانی به هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی گیرد.

مجید صابری اظهار کرد: هم اکنون از 38 حلقه چاه، 28 حلقه آن در مدار بهره برداری قرار دارد و دبی چاه ها 15 لیتر در ثانیه است.
وی اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف سمیرم را تا بیش از 2 هزار متر اعلام کرد و اظهار کرد: برای اینکه آبرسانی پایدار به تمام روستاهای تحت پوشش آبفا سمیرم در ارتفاعات مختلف انجام شود، 48 ایستگاه پمپاژ احداث و راه اندازی شده است تا بدین ترتیب آب شرب روستاییان بدون کوچکترین وقفه ای تامین شود.
مدیر آبفای منطقه سمیرم هدر رفت آب در روستاهای سمیرم را 45 درصد دانست و گفت: میزان هدر رفت آب در روستاهای سمیرم بالا است و مقرر شده است که با اصلاح شبکه فرسوده، این رقم کاهش یابد.
به گزارش ایسنا، صابری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 12 کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود در ماه های آینده با تامین اعتبارات لازم این رقم افزایش یابد. این در حالی است که در 2 سال گذشته بیش از 70 کیلومتر شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح و بازسازی شده است.
وی شناسایی انشعابات غیرمجاز را نیز یکی از اولویت ها در روستاها دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش هدر رفت آب و نیز کاهش سرانه مصرف در روستاها، شناسایی انشعابات غیر مجاز در اولویت قرار گرفته است.
مدیر آبفای منطقه سمیرم کیفیت آب شرب روستاها در سمیرم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آب شرب سمیرم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، با این وجود آب شرب روستاها به طور مستمر مورد پایش میکروبی و شیمیایی قرار می گیرد و سلامت آن مورد تایید دستگاه های ذیصلاح است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159609/تامین-پایدار-آب-شرب-90-روستای-شهرستان-سمیرم
بستن   چاپ