پیام سپاهان
/پایان نامه/
بررسی نظام آموزشی در عصر پهلوی دوم
يکشنبه 3 دي 1396 - 12:45:54 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - بررسی سیر تاریخی آموزش و پرروش و تحقیق در مورد چگونگی آن در مقاطع زمانی و مكانی خاص یكی از راه هایی است كه نویدبخش تدوین و برنامه ریزی های آموزشی برای مسئولان است. بی تردید یكی از اركان اساسی تكوین، توسعه و انتقال عناصر فرهنگی جامعه نظام تربیتی آن است .
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان، حسن محمدی دانشجو کارشناسی ارشد رشته تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی در پایان نامه خود به "بررسی نظام آموزشی پسران در اصفهان از 1320ه.ش تا پایان پهلوی دوم " پرداخت.
مطابق این تحقیق بررسی سیر تاریخی آموزش و پرروش و تحقیق در مورد چگونگی آن در مقاطع زمانی و مكانی خاص یكی از راه هایی است كه نویدبخش تدوین و برنامه ریزی های آموزشی برای مسئولان است. بی تردید یكی از اركان اساسی تكوین، توسعه و انتقال عناصر فرهنگی جامعه نظام تربیتی آن است .
آموزش و پرورش نیز در ایران همیشه دست خوش تحولاتی در این زمینه بوده است. با توجه به اهمیت آموزش در دوره های مختلف و سیاست های دولت ها در تحول آن، نظام آموزشی پسران از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. در این پژوهش علاوه بر تحول نظام آموزشی در اصفهان و سیر تطور و تحول آن به چگونگی تاسیس مدارس پسرانه نیز پرداخته شد.
همچنین در این راستا سوال اساسی آن است كه نظام آموزشی پسران اصفهان در مقطع زمانی سال 1320هجری شمسی تا پایان پهلوی دوم چه تغییراتی یافته و از چه ویژگی هایی برخوردار بوده است؟ با بررسی های صورت گرفته این فرض تقویت می شود كه در این بازه زمانی در كشور به خصوص در اصفهان به تدریج نظام آموزشی از شكل سنتی به شیوه های نوین و بعضا تقلید از غرب دگرگون شده است.
پس از پژوهش و تحلیل اطلاعات كه بر اساس روش تحقیق تاریخی و اسناد كتابخانه ای به دست آمد این نتیجه اثبات شد كه نظام آموزشی پسران در اصفهان به موازات تحول و پیشرفت در سایر نقاط كشور در دوره پهلوی دوم توسعه چشمگیری یافت و روند تكاملی عمیقی به خودگرفت و با ایجاد برنامه های جدید و اكثرا به اقتباس از غرب رشد و رونق فراوان یافت.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی سهیلا ترابی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/15981/بررسی-نظام-آموزشی-در-عصر-پهلوی-دوم
بستن   چاپ