پیام سپاهان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان:
جوجه ریزی تک دوره ای در اصفهان متوقف شد
چهارشنبه 6 دی 1396 - 12:06:43 PM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: به منظور کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان و پیشگیری از این بیماری در حال حاضر جوجه ریزی تک دوره‌ای را متوقف کردیم.

امیر حسین افیونی   اظهار داشت: با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و درگیری بسیاری از کشورها با این معضل، در سطح استان اصفهان اقداماتی به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری انجام دادیم.
وی بیان داشت: جلوگیری از فعالیت واحدهای غیر مجاز پرورش طیور و مرغداری های غیر مجاز و کنترل جوجه ریزی در این واحدها، ممیزی واحدهای موجود برای تمدید پروانه و مجوز جوجه ریزی، پیگیری برای رفع نواقص تاسیساتی و تجهیزاتی واحدها و پیگیری بیمه واحدهای پرورش طیور و جلوگیری از بارگزاری های جدید در مناطق پرتراکم و جوجه ریزی های تک دوره ای از اقداماتی بوده که در راستای پیشگیری از آنفوآنزای فوق حادپرندگان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان حدود 60 کشور را در جهان درگیر کرده است.
وی گفت: در کشور ما نیز هم اکنون در حدود 14 استان درگیری این بیماری وجود دارد.
افیونی تصریح کرد: در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری در اصفهان، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای مرغداران کردیم که تاکنون آموزش های اولیه به سه هزار و 600 نفر داده شده است.
وی گفت: همچنین طرح ضدعفونی واحدها، تخصیص تسهیلات برای بازسازی واحدها، کنترل ترددها و تشکیل جلسات ساماندهی مرغ‌داری‌های غیرمجاز از دیگر اقدامات شکل گرفته در راستای جلوگیری از ورود بیماری آنفلوآنزا به استان اصفهان بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/16172/جوجه-ریزی-تک-دوره-ای-در-اصفهان-متوقف-شد
بستن   چاپ