پیام سپاهان
ساختمان پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان افتتاح شد
چهارشنبه 6 دي 1396 - 6:53:50 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - کاشان - ساختمان پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان روز چهارشنبه در مراسمی با حضور دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ساختمان پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان که با بیش از 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث شده، امروز در مراسمی با حضور حجت الاسلام 'علی یونسی' دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.
'حسین توفیقی'، مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه کاشان گفت: پژوهشکده انرژی با چهار هزار و 650 متر مربع زیربنا در سه طبقه احداث شده و دارای امکاناتی مانند هشت آزمایشگاه، یک باب کتابخانه مخزن و مرکز رایانه ای است.
پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با هدف افزایش توان و اطلاعات علمی و کاربردی منطقه در زمینه انرژی، حمایت از ایجاد و توسعه فناوری های مهندسی تولید انرژی، ارائه راهکارهای علمی و عملی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع، بهره گیری و تجاری سازی پیشرفت های نوین علمی و پژوهشی جهت ارتقای سطح بهره وری انرژی سال 1386 راه اندازی شده است.
پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان تاکنون چند تفاهمنامه همکاری با واحدهای پژوهش و توسعه شرکت های بین المللی معتبر در زمینه نیروگاه خورشیدی امضا کرده است.
به گفته کارشناسان، کاشان به دلیل واقع شدن روی کمربند زرد تابشی از نظر دریافت انرژی خورشیدی دارای ظرفیت مناسبی است و احداث نیروگاه خورشیدی در این منطقه می تواند یکی از راه های جذب سرمایه گذاران خارجی برای توسعه انرژی های نو در کشور باشد.
شهرستان کاشان با جمعیت 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/16204/ساختمان-پژوهشکده-انرژی-دانشگاه-کاشان-افتتاح-شد
بستن   چاپ