پیام سپاهان
مسئول واحد محیط زیست پژوهشکده قلب و عروق اصفهان:
اصفهان درگیر بدترین نوع آلودگی/ مردم در معرض خطر هستند
شنبه 9 دی 1396 - 12:04:19 PM
ایسنا
سپاهان نیوز - مسئول واحد محیط زیست پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت: بدترین نوع آلودگی هوا، افزایش آلودگی هوا با ذرات کمتر از 2.5 میکرون است كه نشان می‌دهد وضعیت سوخت در کشور مناسب نیست.
کتایون ربیعی   اظهار کرد: بدترین نوع آلودگی هوا، افزایش آلودگی هوا با ذرات کمتر از 2.5 میکرون است، که حتی از کیسه‌های هوایی عبور در همه جای بدن پراکنده می‌شوند.
وی افزود: این وضعیت آلودگی هوا موجب افزایش سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی و فشار خون می‌شود و همچنین انواع سرطان‌ها را تشدید و انواع علل مرگ و میر را افزایش می‌دهد.
مسئول واحد محیط زیست پژوهشکده قلب و عروق اصفهان ادامه داد: البته موضوع آلایندگی با ذرات کمتر از 2.5 میکرون در ایران طبیعی است چراکه بیشترین میزان آلایندگی از مصرف سوخت‌های فسیلی و گرد و غبار ایجاد می‌شود.
ربیعی تصریح کرد: افزایش ذرات 2.5 میکرون نشان می‌دهد وضعیت سوخت در کشور مناسب نیست. بر اساس پرتال اداره کل هواشناسی اگر شاخص ذرات کمتر از 2.5 میکرون، 197 باشد، طبق دستور سازمان جهانی بهداشت همه افراد در معرض خطر هستند. در این زمینه هیچ آموزشی داده نشده است و نهایت کاری که در این زمان‌ها صورت می‌گیرد تعطیلی مدارس است که امروز همان هم در اصفهان روی نداده است.
وی تاکید کرد: بر اساس دستور سازمان جهانی بهداشت امروز در این شرایط کیفی هوا همه مردم در معرض خطر قرار دارند و اکیدا توصیه می‌شود که افراد از خانه خارج نشوند چراکه با وجود میزان بالای آلودگی هوای امروز اصفهان حتی می‌تواند خطر مرگ را برای برخی از افراد با شرایط خاص را به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایسنا، كیفیت هوای این شهر از لحاظ میزان منوكسیدكربن، دی‌اکسید گوگرد و ازن، موجود در هوا پاک، دی‌اکسید نیتروژن در وضعیت سالم و از نظر وجود ذرات معلق كمتر از 2.5 میكرون در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/16344/اصفهان-درگیر-بدترین-نوع-آلودگی--مردم-در-معرض-خطر-هستند
بستن   چاپ