پیام سپاهان
تولید پلتفرم آنالیز و مدیریت اینترنت اشیاء در کشور
يکشنبه 10 دي 1396 - 1:51:22 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به تولید و بومی‌سازی پلتفرم آنالیز و مدیریت، جهت اجرای پروژه‌های اینترنت اشیاء در کشور شدند.
به گزارش ایسنا، یکی از جدیدترین مفاهیم در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع اینترنت اشیاء است که با کاربردهای وسیع خود نقش بسیار مهمی در دنیای کارآفرینان بازی می‌کند.
در این راستا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اقدام به بومی‌سازی پلتفرم کرده که قابلیت اتصال به انواع سنسورها و مودم‌های موجود در بستر اینترنت اشیاء را دارد و می‌تواند در مقیاس بسیار وسیع، عملیات گردآوری و آنالیز داده‌ها، در طیف گسترده‌ای از سنسورها را به‌صورت لحظه‌ای انجام دهد.
این نرم‌افزار در کاربردهای مختلفی مانند مدیریت انرژی و منابع شهری، مدیریت حوادث مربوط به اورژانس و آتش‌نشانی، مدیریت فضاهای سبز شهری، ساختمان‌ها و مجتمع‌های هوشمند و بیمارستان‌های هوشمند و سایر حوزه‌های مشابه کاربرد خواهد داشت. تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط با اینترنت اشیاء، می‌توانند با استفاده از این پلتفرم از یک استاندارد واحد برای مخابره و جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از کاربردهای گسترده اینترنت اشیاء می‌توان به موضوعاتی مانند شهر هوشمند، سیستم هوشمند مدیریت حمل و نقل، خانه‌های هوشمند، مدیریت انرژی، مدیریت بحران، سلامت الکترونیک و از این قبیل اشاره کرد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/16416/تولید-پلتفرم-آنالیز-و-مدیریت-اینترنت-اشیاء-در-کشور
بستن   چاپ