پیام سپاهان
رئیس انجمن همگن ریخته گری اصفهان:
افزایش نرخ ارز توانمندسازی واحدهای تولیدی را به همراه داشت
شنبه 16 دی 1396 - 10:53:19 AM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس انجمن همگن ریخته گری استان اصفهان گفت: افزایش نرخ ارز فرصت مناسبی برای توانمند شدن واحدهای تولیدی فراهم کرد.

سید حسن موسوی  اظهار داشت: طلب شرکت‌های خصوصی از دولت مشمول هیچ سود و بهره‌ای نمی‌شود ولی تسهیلات ارائه شده بانک‌ها به بخش خصوصی که روز شمار است، مشمول بهره و دیرکرد می شود.
وی خواستار تلاش اتاق بازرگانی در اصلاح قراردادهای دولتی با بخش خصوصی شد و افزود: قراردادها به صورت یک طرفه از سوی شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی تنظیم می شود و همه زیان ها متوجه بخش خصوصی است.
رئیس انجمن همگن ریخته گری استان اصفهان اضافه کرد: قراردادی که با هدف ضرردهی به طرف مقابل تنظیم شود از نظر شرعی صحیح نیست و قراردادهای بین بخش خصوصی و دولتی بر این اساس تنظیم می شود.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز فرصت مناسبی برای توانمند شدن واحدهای تولیدی فراهم کرد، گفت: به دلیل واقعی نبودن نرخ ارز بسیاری از واحدهای تولیدی به خاطر وارداتی که ارزان تر از تولید داخلی است، به تعطیلی کشیده شدند.
موسوی گفت: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای ریخته گری، افزایش پی در پی حمل و نقل داخلی، افزایش قیمت آهن قراضه در داخل کشور از جمله مشکلات پیش روی واحدهای ریخته گری استان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/16726/افزایش-نرخ-ارز-توانمندسازی-واحدهای-تولیدی-را-به-همراه-داشت
بستن   چاپ