پیام سپاهان
در دانشگاه آزاد خمینی شهر انجام شد؛
ساخت دستگاه شبیه ساز حرکتی در فرآیند آموزش پرتو درمانی
يکشنبه 17 دي 1396 - 4:10:11 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - محققان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر موفق به ساخت دستگاه شبیه ساز حرکتی درفرآیند آموزش پرتو درمانی شدند.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، علیرضا سیف زاده- استاد راهنما و از مخترعان این دستگاه شبیه‌ساز، اظهار کرد: کاربرد و گسترش تجهیزات الکترونیکی برای آموزش دانشجویان به‌ وسیله تکنولوژی شبیه‌سازی و واقعیت مجازی هدف اصلی این تحقیق است.
سیف زاده افزود: آنچه هدف اصلی در ساخت این دستگاه است، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و محیط شبیه‌سازی و گرافیکی برای کمک به آموزش دانشجویان مهندسی پزشکی و پیراپزشکی است. مشکل استفاده از بیماران در فرایند آموزش یکی از معضلات اساسی در فرایند آموزشی رشته های مهندسی پزشکی و پیراپزشکی است که با ترکیب واقعیت مجازی و سخت افزارهای الکترونیکی می توان این معضل را برطرف و در نحوه آموزش تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: نرم‌افزار مورد استفاده در طراحی و شبیه‌سازی محیط مجازی موتور مخصوص UNITY است که به عنوان یک موتور در بین انجین‌های گرافیکی برای ساخت بازی و شبیه‌سازی استفاده می‌شود.
سیف زاده با بیان اینکه این موتور دارای هوش مصنوعی است که می‌تواند در ساخت محیط شبیه‌سازی شده و برخورد فرد با اشیا و افراد در محیط شبیه‌سازی کاربردی باشد، اظهار کرد: پس از ساخت محیط شبیه‌سازی شده مد نظر با استفاده از نرم‌افزار یونیتی و برنامه‌نویسی در این محیط که می‌توان به زبان‌های جاوا و سی‌شارپ نوشت و دادن هوش مصنوعی به اشیاء موجود در محیط شبیه‌سازی شده این امکان فراهم می‌شود تا کاربر بتواند آموزش های لازم در فرایند پرتو درمانی اعم از شناخت دستگاه و یا نحوه برخورد اشعه به تومور و یا مکانیزم کار دستگاه را آموزش ببیند .
این استاد دانشگاه و از مخترعان دستگاه شبیه ساز حرکتی درفرآیند آموزش پرتو درمانی، خاطرنشان کرد: پس از طراحی و ساخت سامانه آموزشی (شبیه­ ساز) برای اثبات کارایی دستگاه و ارزیابی بازدهی آن در فرایند آموزش، این سامانه مورد ارزیابی عملی قرار گرفت و نتایج بررسی اولیه طرح مورد استقبال واقع شد.
وی تصریح کرد: محیط شبیه‌سازها به‌ علت جذابیت گرافیکی بسیار مؤثر و بازخورد استاد و دانشجو نسبت به نوع تجهیزات مناسب است و روند آموزشی با این روش بسیار کاربردی تر از روش سنتی است و با حمایت‌های مادی و معنوی از این دستگاه شاهد خدمات خوبی به دانشجویان در سراسر کشور خواهیم بود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/16795/ساخت-دستگاه-شبیه-ساز-حرکتی-در-فرآیند-آموزش-پرتو-درمانی
بستن   چاپ