پیام سپاهان
یک کارشناس گردشگری:
برگزاری تجمعات در نقاط فرهنگی و تاریخی به بخش گردشگری ضربه می زند
دوشنبه 18 دی 1396 - 12:32:23 PM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی و گردشگری گفت: در گردشگری امنیت هر کشور و منطقه حرف اول را می‌زند. به ویژه گردشگر خارجی این امنیت را باید حس کند، مشکلات و مسائل داخلی نباید تأثیری بر بازدید گردشگران خارجی بگذارد.
یحیی سعادت   اظهار کرد: زمانی که در مکان‌های جاذب گردشگری و مورد علاقه بازدیدکنندگان و مکان‌هایی که خدمات مورد نیاز گردشگران در آن‌ها در دسترس است اعتراضاتی شکل می‌گیرد تصویر ذهنی گردشگران داخلی و خارجی نسبت به آن مکان خدشه‌دار می‌شود و به تبع آن بر اقتصاد شهری و گردشگری شهر نیز اثرات منفی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروزه گردشگری فرهنگی یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین رشدها را در بازار گردشگری جهان ثبت کرده است، تصریح کرد: صنایع فرهنگی و خلاق به ‌طور جدی برای ترویج مقصدهای گردشگران فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی و گردشگری تأکید کرد: مجمع جهانی اقتصاد (WTTC) در گزارش‌های خود از سال 2013 تا 2016میلادی در بخش رقابت‌پذیری جهانی، ایران را در صدر فهرست بهترین كشورهای جهان از نظر رقابت‌پذیر بودن هزینه‌های گردشگری قرار داده است. بنابراین ایران باید از این فرصت بهره برده و دولت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بسترسازی لازم و ایجاد امنیت (سیاست‌های توسعه پایدار و صنعت گردشگری) به صنعت گردشگری رونق بخشد.
سعادت خاطرنشان کرد: زمانی که رونق صنعت گردشگری ایجاد شود وظیفه دولت واگذاری فعالیت‌های اجرایی به بخش خصوصی و شرکت‌های ذی‌صلاح است که با ایجاد و به‌کارگیری سامانه‌های الكترونیكی، رزرو بلیت و اقامت، توسعه و به روز رسانی نرم‌افزارهای موجود در این حوزه پیشرو شوند و گردش اقتصادی خوبی پیدا کنند.
وی افزود: باید مردم جوامع محلی در خصوص جنبه‌های منفی حرکت‌های اعتراضی خود کمی تأمل کنند و تا حد امکان این جنبه‌های منفی را کاهش دهند، زیرا گردشگری نیروی محرکه توسعه اقتصادی امروز محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانیم با ایجاد روابط بین كشورها و شهرها و دیپلماسی فرهنگی به این صنعت جهانی رونق جدی دهیم که این اعتراضات ترمزی بر این روابط خواهد گذاشت.
این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گردشگری ادامه داد: برگزاری تجمعات اعتراضی و مسائل اجتماعی در نقاط فرهنگی و تاریخی شهری اصفهان مانند میدان نقش‌جهان، میدان انقلاب و 33 پل و پل خواجو (پل موسیقی) که هر کدام از آن‌ها مهم‌ترین CBD های شهر (محدوده اقتصاد گردشگری شهرها) محسوب می‌شوند ضربه اقتصادی و فرهنگی به بخش گردشگری وارد می‌کند.
وی افزود: امروز بسیاری از تورهای ورودی به ایران کنسل شده است و بسیاری از تور اپراتورها و شرکت‌های مسافرتی با ضرر هنگفتی مواجه خواهند بود و به دلیل اینکه گردشگری یک صنعت چتری است و خدماتی چون اقامت، حمل‌ونقل و پذیرایی را به دنبال خود دارد دچار چالش جدی می‌شود.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/16828/برگزاری-تجمعات-در-نقاط-فرهنگی-و-تاریخی-به-بخش-گردشگری-ضربه-می-زند
بستن   چاپ