پیام سپاهان
کسي نتوانست جاي علامه جعفري را پس از فوتش پر کند
دوشنبه 26 آبان 1393 - 6:34:28 AM
فارس
fiogf49gjkf0d
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مجتبي ميردامادي در همايش «ققنوس انديشه» که به مناسبت يادبود شانزدهمين سالگرد عروج علامه محمدتقي جعفري برگزار شد اظهار کرد: پس از فوت علامه جعفري کسي جاي وي را نگرفت.

وي افزود: زماني که علامه به گل نگاه مي‌کرد، نگاه ايشان يک نگاه معرفتي بود و اشخاص معمولي زماني که به گل نگاه مي‌کنند، با ديد لذت از زيبايي گل به آن مي‌نگرند اما امثال علامه جعفري با ديدن گل از تماشاي حکمت آفريننده گل لذت مي‌برند و جمال الهي را در آن مي‌بينند.

امام جمعه موقت اصفهان بيان کرد: علامه جعفري سال‌ها در نجف اشرف از محضر اساتيدي همچون آيت‌الله شيرازي، آيت‌الله خويي و آيت‌الله حکيم کسب فيض کرد و آثار زيادي نيز از اين عالم وارسته بر جاي ماند.

وي با اشاره به شرحي که علامه جعفري بر مثنوي و نهج‌البلاغه نوشته است، تصريح کرد: علم، تقوا، ولايت‌پذيري و محبت به اهل‌بيت (ع) و تسلط به علوم قديمه و جديده از جمله مواردي است که به صورت يک جا در علامه جعفري جمع شده بود و پس از وفات ابشان کسي نتوانست جايش را بگيرد.

‌ميردامادي در ادامه اضافه کرد: علامه جعفري با انديشمندان و فلاسفه غرب مذاکره و مباحثه داشتند و در علوم تربيتي، فقه، فلسفه، عرفان و طهارت اهل کتاب نوشته‌ها و آثاري از ايشان بر جاي مانده است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/1685/کسي-نتوانست-جاي-علامه-جعفري-را-پس-از-فوتش-پر-کند
بستن   چاپ