پیام سپاهان
غرق شدن 38 نفر در منابع آبی استان اصفهان
پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 14:23:58
پیام سپاهان - نصف جهان / مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال، 57 مورد حادثه غرق شدگی در منابع آبی استان اصفهان گزارش شد که از این میان 38 نفر فوت شدند.
منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام غرق شدن جوانی در کانال انتقال آب در فولادشهر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 9 نفر در کانال‌های انتقال آب استان اصفهان غرق شده‌اند.
وی با تأکید بر الزامات ایمنی توسط سازمان جهاد کشاورزی به صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان، هشدار داد: هیچکدام از منابع آبی استان اصفهان اعم از دریاچه سدها، رودخانه‌ها، کانال‌های توزیع آب و حتی استخرهای شخصی در باغ‌ها به علت نبود نجات غریق برای شنا کردن ایمن نیست و در فصل گرما شنا کردن در این منابع آبی با خطر غرق شدگی همراه است.
شیشه فروش اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش بینی هواشناسی حاکی از این است که نیمه دوم مرداد ماه بسیار گرم خواهد بود؛ بیشتر جانباختگان در منابع آبی استان اصفهان اعم از رودخانه، دریاچه سد و کانال های توزیع آب کشاورزی با نیت تسلط بر شنا وارد این منابع آبی شدند و درگیر جریان‌های ناگهانی شدند و نتوانستند خود را نجات دهند.
وی اضافه کرد: صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان و مالکان باغاتی که دارای استخر هستند با اطلاع دهی نسبت به رعایت نکات ایمنی در خصوص غرق شدگی حساسیت‌های لازم را به خرج دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/168750/غرق-شدن-38-نفر-در-منابع-آبی-استان-اصفهان
بستن   چاپ