پیام سپاهان
ذخایر خون اصفهان به کمتر از 3 روز کاهش یافت
پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 17:58:02
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخایرخون اصفهان به کمتر از سه روز کاهش یافته است و نیاز به اهدای تمام گروه های خونی داریم.
مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اعلام خبر کاهش ذخیره خون استان اصفهان به کمتر از سه روز، اظهار کرد: زمانی وضعیت ذخیره خون استان اصفهان بحرانی می‌شود که ذخیره خون به کمتر از یک هفته کاهش یابد.
وی افزود: در حال حاضر در تمام گروه‌های خونی با کمبود مواجه هستیم و اهداکنندگانی که قصد دارند در ایام محرم و صفر خون اهدا کنند می‌توانند از هم اکنون اقدام کنند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: به منظور رفاه حال اهداکنندگان خون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نوبت دهی اینترنتی اهدای خون در وب سایت انتقال خون انجام می‌شود و اهداکنندگان می‌توانند مرکز، روز و ساعت اهدای خون را رزرو کنند.
زینلی بیان کرد: در استان اصفهان اکیپ سیار انتقال خون وجود ندارد و در شرایط موجود مراجعه به مراکز انتقال خون مطمئن‌ترین روش اهدای خون است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه همواره در فصل گرما با کاهش اهدا خون مواجه می‌شویم، افزود: شیوع کرونا هم مزید بر علت شده است تا با کاهش اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی در استان اصفهان روبرو شویم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/168796/ذخایر-خون-اصفهان-به-کمتر-از-3-روز-کاهش-یافت
بستن   چاپ