پیام سپاهان
فعالیت سه اقامتگاه بوم گردی در روستاهای اردستان
چهارشنبه 20 دي 1396 - 7:03:49 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان از فعالیت سه اقامتگاه بوم گردی در روستاهای بخش مرکزی و بخش زواره از توابع این شهرستان خبر داد.
'محمدرضا صدوقی' چهارشنبه در جمع خبرنگاران اردستان گفت: 6 درخواست دیگر نیز برای راه اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای این شهرستان ارائه شده که در کمیته فنی در دست بررسی است و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی لازم جهت توسعه اقامتگاه های بوم گردی در همه روستاهای این شهرستان را دارد.
وی افزود: روستاهای موغار، سرابه، نیسیان، سرهنگ آباد و امیر آباد از روستاهای هدف گردشگری شهرستان اردستان در زمینه طبیعت گردی و کویر نوردی است و از متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه ‌های بوم گردی در این روستاها حمایت می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان همچنین بیان کرد: بناهای فرسوده نیز با پرداختن تسهیلات کم بهره به مالکان اقامتگاه های بوم‌گردی و با نظارت این مجموعه بازسازی خواهند شد.
او اضافه کرد: توسعه اقامتگاه های بوم‌گردی ظرفیت مناسبی در راستای جذب گردشگران به شهرستان اردستان ایجاد کرده که این امر نقش موثری در افزایش درامد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.
67 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت جهانی، 2 بافت تاریخی و سه کمپ کویرنوردی در شهرستان اردستان وجود دارد.
شهرستان اردستان با جمعیت نزدیک به 43 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/16973/فعالیت-سه-اقامتگاه-بوم-گردی-در-روستاهای-اردستان
بستن   چاپ